עדכונים חיים

תקיפה נרחבת של צה"ל בלבנון; דיווח: 11 בכירים איראנים חוסלו בסוריה

בתקשורת הערבית דווח כי "רוב הפיקוד של משמרות המהפכה ומיליציות פרו-איראניות אחרות במזרח סוריה נהרגו בתקיפה הישראלית אמש" | ארה"ב: "סיכלנו מתקפה חות'ית על ספינה אזרחית" | עדכונים שוטפים

גבול הצפון גבול הצפון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)

דרום אפריקה לבית הדין לצדק בהאג: "ישראל מבצעת רצח עם בעזה"

בית הדין הבינלאומי לצדק הודיע כי דרום אפריקה הגישה היום עתירה בבקשה לפתוח בהליכים נגד ישראל בטיעון שהיא מבצעת רצח עם מכוון נגד הפלסטינים ברצועת עזה. עתירתם טוענת כי ישנם "מעשים ומחדלים מצד ישראל בעלי אופי של רצח עם, מאחר שהם מבוצעים עם כוונה ספציפית מכוונת להרוס את הפלסטינים בעזה כחלק מקבוצה לאומית, גזעית ואתנית פלסטינית נרחבת".

לחצו כאן לקריאת הכתבה המלאה

חיים איסרוביץ
תקיפות צה"ל בדרום לבנון צילום: רשתות ערביות

חיסול חוליית נ"ט ותקיפה בלבנון: צה"ל בפעילות אינטנסיבית נגד חיזבאללה

כוחות צה"ל תקפו היום (שישי) חוליית נ"ט ומשגר ממנו בוצע ירי לעבר שטח ישראל. בנוסף, צה"ל ביצע תקיפה נרחבת בשטח לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, במרחב ואדי חמול. בין המטרות שהותקפו, עמדות שיגור, מתחם צבאי, ותשתיות טרור נוספות. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו חוליית נ"ט של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עיתרון ומשגר ממנו בוצע ירי במרחב יארון לעבר מרחב ברעם מוקדם יותר היום. בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, האירוע הסתיים, אין חשש לאירוע בטחוני.

לקריאת הכתבה המלאה ולצפייה בתיעודים לחצו כאן
שקד שדה
דמשק צילום: רויטרס

דיווח: 11 בכירים במשמרות המהפכה נהרגו בתקיפה שיוחסה לישראל בדמשק

הערוץ הסעודי "אל־חדת" פרסם היום (שישי), כי רוב הפיקוד של משמרות המהפכה ומיליציות פרו-איראניות אחרות במזרח סוריה, נהרגו בתקיפה בלילה בשדה התעופה דמשק בסוריה. עוד נטען בערוץ הסעודי, כי מפקד הכוחות של איראן במזרח סוריה, נור ראשיד, נפגע בתקיפה. לא צוין אם נהרג. בנוסף, נאמר כי התקיפה התמקדה בקבלת פנים למשלחת בכירה אחרת שנחתה בנמל התעופה.

לקריאת הכתבה המלאה לחצו כאן

מעריב אונליין
אמבולנס מד"א, אילוסטרציה צילום: דוברות מד"א

חשד לפיגוע דריסה בהר חברון: ארבעה נפצעו קל-בינוני, המחבל נוטרל

ארבעה הולכי רגל כבני 20 נפצעו באורח קל-בינוני מפגיעת רכב בכביש 60 סמוך לצומת אדוריים. חובשים ופרמדיקים של מד"א מעניקים להם במקום טיפול רפואי. לידיעה המלאה

מעריב אונליין

בעזה מדווחים על חיסול בנו של אחמד ע׳נדור מפקד החטיבה הצפונית וחבר המועצה הצבאית של חמאס

בעזה מדווחים על חיסולו של חמדי ע׳נדור, בנו של אחמד ע׳נדור מפקד החטיבה הצפונית וחבר המועצה הצבאית של ארגון הטרור חמאס אשר חוסל בחודש נובמבר השנה.
 

מעריב אונליין
כוחות צה"ל במרכז רצועת עזה צילום: דובר צה"ל

זול, זריז ויעיל: האמצעי שמשמש את צה"ל לחקירת מנהרות חמאס

ע"פ ה"וול סטריט ג'ורנל", צה''ל זיהה כי הדרך הטובה ביותר לחקור את מנהרות החמאס היא באמצעות מל"טים, העוזרים לנווט בשדה הקרב העירוני בעזה, לחקור מנהרות, לפרוץ חלונות ולשאת חומרי נפץ. לידיעה המלאה

סוכנויות הידיעות
תיעוד של תקיפת תשתיות טרור ובתי מחבלים במרחב ח׳רבת אחזעה (צילום: דובר צה"ל)

לראשונה מתחילת המלחמה: צה"ל תוקף באזור בדרום עזה ממנו פלשו לניר עוז | צפו

כוחות צה"ל החלו את פעילותם במרחב ח׳רבת אחזעה בדרום רצועת עזה, משם יצאו מחבלי חמאס למתקפה על ניר עוז בשבעה באוקטובר. הכוחות חיסלו מחבלים ותקפו פירי מנהרות, תוואי מנהור ועמדות שיגור נ״ט. צפו

מעריב אונליין
סרן (במיל') הראל שרביט ז"ל צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום: הלוחם סרן (מיל׳) הראל שרביט נפל בקרב בצפון רצועת עזה

 הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו: סרן (מיל׳) הראל שרביט (Harel Sharvit), בן 33, מכוכב יעקב, קצין לוחם בגדוד 7008, עוצבת ׳חצי האש׳ (551), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

מעריב אונליין
חיסול המחבל על ידי צוות קרב חטיבתי 460 (צילום: דובר צה"ל)

כוחות צה"ל מרחיבים את הפעילות במרחב חאן יונס: צפו בתיעוד חיסול מחבל

לוחמי צוות הקרב החטיבתי 460 חיסלו במהלך היממה האחרונה עשרות מחבלים בהתקלויות שונות, בתקיפות מהאוויר וע"י ירי צליפה, מקלעים וטנקים.

באחד האירועים, כלי טיס זיהה מחבל האוחז RPG ורץ לעבר הלוחמים, הכוחות חיסלו את המחבל בירי טנקים בטרם ירה לעבר כוחותינו. לוחמי צוות הקרב החטיבתי של חטיבת הצנחנים החלו אמש בהתקפה להשמדת תשתיות טרור בעיר חאן יונס במהלכה זיהו מחבל מוציא RPG מתוך פיר והשליכו מספר רימונים לעברו. 

מעריב אונליין
נפתלי בנט צילום: יואב דודקביץ'

בנט חשף: ישראל תקפה באיראן בשנה שעברה | כל הפרטים

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הודה במאמר שפרסם בעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" כי תחת כהונתו בתפקיד ראש הממשלה ישראל תקפה בפברואר 2022 מפעל לייצור כטב"מים במחוז כרמאנשאה במערב איראן. לידיעה המלאה

סוכנויות הידיעות

ארה"ב: יירטנו מל"ט וטיל בליסטי שכוונו לעבר ספינה בים האדום

פיקוד המרכז של ארצות הברית מסר כי מל"ט וטיל בליסטי שנורו על ידי החות'ים יורטו בדרום הים האדום, וכוונו לעבר כלי שיט אזרחי. עוד נמסר כי לא היו נפגעים באירוע.

סוכנויות הידיעות

בהפרש שעות ספורות: דיווחים על שתי תקיפות בדמשק

ערוץ הממשל הסורי דיווח הלילה כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו נגד תקיפה ישראלית בדמשק. כשלוש שעות לאחר מכן דווח על תקיפה נוספת באזור הבירה.

סוכנויות הידיעות

התדריך שלא בוצע, האש שנפתחה למרות זיהוי הדגל הלבן | מחדלי הירי בחטופים

תחקיר נסיבות מותם של יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה הושלם והוצג בפני הרמטכ"ל. מהממצאים עלה כי החייל שפתח באש זיהה את הדגל הלבן שבו נופפו, אך היה משוכנע כי נשקפת סכנה לחיי הלוחמים ששהו במבנה סמוך.

לידיעה המלאה

טל לב רם