עדכונים חיים

רס״ר במיל׳ קונסטנטין סושקו נפל בקרב ברצועה, סרן הראל איתח מת מפצעיו

סושקו היה לוחם בחטיבת גולני ונפל בקרב במרכז רצועת עזה | איתח היה מפקד צוות בסיירת גבעתי ונפטר מפצעיו לאחר שנפצע לפני כשבוע בקרב בדרום הרצועה | חמישה לוחמים נוספים נפצעו קשה | עדכונים שוטפים

הראל איתח, קונסטנטין סושקו הראל איתח, קונסטנטין סושקו (צילום: דובר צה"ל,שימוש לפי סעיף 27א')
מעריב אונליין
מורן סטלה ינאי צילום: מטה החטופים והנעדרים

מורן סטלה ינאי ששוחררה מהשבי: "עוצמת החרדה מטורפת, חמאס לקחו לי הכל"

עשרות אלפים בעצרת בסימן אחדות למען החזרת החטופים מעזה עם קריאה לעם ישראל: "אל תשכחו אותם, אל תחזרו לשגרה". מורן סטלה ינאי, שוחררה לאחר 54 ימים בשבי חמאס: "בעזה יש עוד 129 נשים וגברים, ילדים צעירים ומבוגרים, אזרחים וחיילים, דתיים וחילונים, ימניים ושמאלנים, ערבים ויהודים. אין להם זמן. המחשבה הכי מפחידה בעזה היתה להישכח. שאתם תתרגלו לזה שאנחנו בעזה. שתוותרו עלינו.לא ויתרתם עלי ועכשיו שאני אתכם, ביחד, לא נחזור לשגרה. לא ניתן לשכוח. הדבר הכי אנושי שאפשר לעשות זה להתאחד כולנו כדי להחזיר את כולם".

לכתבה המלאה

מתן וסרמן
מיעדי החיסול הבאים של ישראל צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א'

דיווח דרמטי: אלו הם יעדי החיסול האיראניים הבאים של ישראל

אחרי נאומו הערב (שבת) של ראש הממשלה שבו הזהיר את איראן ואמר שלא יפרט את פעולות ישראל נגדה, דווח באיראן אינטרנשיונל על יעדי החיסול הבאים של ישראל, זאת לאחר חיסולו בסוריה של בכיר משמרות המהפכה סייד רזי מוסאווי, שיוחס לישראל. 

לכתבה המלאה

אנה ברסקי
בנימין נתניהו צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

נתניהו: "להתפטר? הדבר היחיד שאני מתכוון להיפטר ממנו זה החמאס"

ראש הממשלה קיים הערב (שבת) מסיבת עיתונאים לבדו. זאת, לאחר שלשכת נתניהו פנתה בשעות הצהריים ללשכות שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ, אך השניים האחרונים סירבו להיות במסע"ת.

לכתבה המלאה

משה כהן
אורי מגידיש צילום: דובר צה"ל

התצפיתנית אורי מגידיש שחולצה מהשבי: "חמאס רצחו אותנו בפיג'מות"

דובר צה"ל שחרר היום (שבת) סרטון מיוחד ובו התצפיתנית אורי מגידיש שחולצה מהשבי חושפת את מה שעברה מהרגע שנחטפה, וקוראת לשחרור חברותיה שעדיין כלואות בשבי.

לכתבה המלאה

טל לב רם
מייה שם משתחררת מהשבי צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א'

"אין חפים מפשע בעזה": במערכת הפוליטית מגיבים לריאיון המטלטל של מיה שם

במערכת הפוליטית לא נותרו אדישים לריאיון של החטופה מייה שם בכלי התקשורת אמש, במהלכו חשפה את תנאי השבי הקשים אצל ארגון הטרור חמאס והביעה את דעתה על התנהלותם של האזרחים ברצועה.

לכתבה המלאה

מעריב אונליין
אזור ההפצצה האחרונה בלבנון צילום: רשתות ערביות

צה"ל: מטוסי חיל האוויר ביצעו שורת תקיפות נרחבות בדרום לבנון

מוקדם יותר היום, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב כפר כילא שבדרום לבנון, במבצע שכלל שני גלי תקיפה ממוקדים על שורת מטרות בשעות הבוקר והצהריים.

כפר כילא מהווה מעוז של ארגון הטרור חיזבאללה, כאשר הארגון עושה שימוש בתשתיות במרחב לצרכי טרור, תוך ניצול האוכלוסייה האזרחית ושימוש בה כמגן אנושי לפעולותיו. מאז תחילת המלחמה, ביצע הארגון שיגורים רבים ממרחב הכפר לעבר שטח מדינת ישראל.

שקד שדה
נדב לפיד צילום: רויטרס

"להפסיק את הטבח בעזה": עשרות במאים מעוטרים במכתב תקיף

עשרות בימאים וקולנוענים מרחבי העולם חתמו על מכתב שקורא להפסקת האש בעזה ולהחזרת החטופים, כך פורסם ביום חמישי באתר "ליברסיון" הצרפתי. בניגוד להצהרות ולמכתבים קודמים של אנשי מפתח בתרבות, ההצהרה הזו מתייחסת לשני הצדדים - ולא רק להפסקת אש, ואף שולב בה ציטוט שפורסם בשנת 1967 בעיתון "הארץ".

לכתבה המלאה

מעריב אונליין

הותר לפרסום: רס״ר במיל׳ קונסטנטין סושקו וסרן הראל איתח נפלו בקרבות ברצועת עזה

רס״ר במיל׳ קונסטנטין סושקו, בן 30, מתל אביב, לוחם בגדוד ההנדסה 7086, חטיבת גולני, נפל בקרב במרכז רצועת עזה.

סרן הראל איתח, בן 22 מנתניה, מפקד צוות בסיירת גבעתי, נפטר מפצעיו היום לאחר שנפצע ב-22.12.2023 בקרב בדרום רצועת עזה.

מעריב אונליין
תקיפת צה"ל בלבנון צילום: רשתות ערביות

צה"ל: מטוס קרב וכלי טיס תקפו חוליות מחבלים ותשתית טרור של חיזבאללה בשטח לבנון

מטוס קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר היום שלוש חוליות מחבלים בשטח לבנון. בנוסף, צה"ל תקף תשתית מבצעית של ארגון הטרור חיזבאללה וכן תקף בירי ארטילרי הבוקר מספר מרחבים בשטח לבנון.

במהלך היום זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. בנוסף, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל.

שקד שדה
תקיפה בחאלב צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א'

לקראת התחממות נוספת בצפון? דיווח: ישראל תקפה בשדה התעופה בחאלב

בסוריה דיווחו היום (שבת) כי ישראל תקפה בשדה התעופה הבינלאומי שבחאלב, וכי שישה טילים הפגיזו את המקום. בנוסף, נטען כי בעקבות התקיפה הפעילות בשדה התעופה יצאה מכלל שימוש. כמו כן, על פי דיווחים ערבים לפחות 19 פעילים איראנים נהרגו בהפצצה שאירעה הלילה בגבול סוריה-עיראק.

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות
נאום נסראללה חרבות ברזל צילום: רויטרס

הפדיחה של חיזבאללה: הנתון העגום שלא יחשוף על השיגורים לישראל

דובר צה״ל בערבית חשף היום (שבת) נתון עגום במיוחד שבארגון חיזבאללה כנראה ינסו להסתיר, כי 80% מהשיגורים אתמול נפלו בשטח לבנון.

לכתבה המלאה

מעריב אונליין
אזרחי דרום לבנון מבוהלים מכוחות צה"ל וממסוקי צה"ל צילום: שימוש לפי סעיף 27א'

״מטיל עלינו אימה״: תושבי דרום לבנון מבועתים מתקיפות צה"ל | צפו בתיעוד

סוכנות הידיעות הלבנונית "אל-אח'בר" דיווחה היום (שבת) כי היועץ לענייני אנרגיה של נשיא ארה"ב, עמוס הוכשטיין, יבקר בלבנון בתחילת השנה הבאה (בשבוע הבא) בניסיון חדש לבצע תיווך שמטרתו להשיג הפסקת אש.

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות
תיעוד מההתקפה האוגדתית על ידי לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 וצוות הקרב של חטיבת גבעתי בחאן יונס צילום: דובר צה"ל

מעמיקים דרומה: צה"ל פשט על חמ"ל של הג'יהאד האיסלמי וחמאס בח'אן יונס

דובר צה"ל פרסם היום (שבת) כי לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 העמיקו את התמרון דרומה ופשטו על מפקדות צבאיות של חמאס בלב ח'אן יונס. בניהם - חמ"ל המודיעין הצבאי של ארגון הטרור בעיר. החמ"ל אחראי על כלל הפעולות המודיעיניות של חמאס במרחב. במתחם חמ״ל המודיעין, אותר גם חמ"ל של ארגון הטרור הג׳יהאד הפלסטיני. ביעדים עליהם פשטו הלוחמים, אותרו מסמכים בעלי ערך רב.

לכתבה המלאה

טל לב רם

שני כטב"מים התרסקו בשטח פתוח בהר דב

אזעקות נשמעו בגליל העליון ותושבים הונחו להיכנס למרחבים המוגנים. שני כטב"מים חדרו לשטח ישראל והתרסקו בשטח פתוח בהר דב. לא היו נפגעים.

מעריב אונליין

חשד לפיגוע בחברון: אדם נדרס סמוך לעמדה צבאית, הדורס נוטרל

אדם אחד נפצע בחשד לפיגוע דריסה בסמוך לעמדה צבאית הממוקמת ליד מחנה פליטים בהר חברון. הוא פונה לבית החולים כאשר הוא בהכרה מלאה ולא סובל מפגיעות מסכנות חיים. לוחמי צה"ל במילואים ניטרלו את המחבל, כוחות הביטחון פרוסים ומתגברים צירים במרחב.

מעריב אונליין

דיווח: מאה פלסטינים נהרגו ביממה האחרונה בתקיפות צה"ל ברצועה

גורם במשרד הבריאות בעזה מסר כי בתקיפות צה"ל ביממה האחרונה ברצועה נהרגו מאה בני אדם, ו-158 נוספים נפצעו. 

סוכנויות הידיעות

דיווח בסוריה: אתרים איראנים הותקפו בגבול סוריה-עיראק

רשתות התקשורת הערביות מדווחות כי במהלך הלילה התבצעה שורה של תקיפות נגד אתרים המזוהים עם מיליציות פרו-איראניות באזור אל-בוכמאל בסוריה, הסמוך לגבול עם עיראק. בתחילה דווח כי מדובר בהפצצה אמריקאית, אך כעת עולה ההשערה בדיווחים כי ישנה אפשרות שמדובר בתקיפה ישראלית.

מרכז המעקב לזכויות האדם הסורי, המזוהה עם האופוזיציה לשלטון אסד, מסר כי תשעה בני אדם נהרגו בתקיפה, בהם שלושה אזרחים סורים והיתר אזרחים זרים.

מעריב אונליין

איראן מגיבה לחיסול 11 הבכירים בסוריה: "יתרום לחיזוק ההתנגדות באזור"

שר הפנים האיראני, אחמד והידי, התייחס בריאיון לרשת אל-מיאדין לחיסול 11 הבכירים האיראניים בסוריה, ואמר: "רצח היועצים האיראנים לא יחליש את עוצמת ההתנגדות באזור אלא יתרום לחיזוקה".

מעריב אונליין

נמשכת הלחימה ברצועה: כשלושים מחבלים חוסלו ביממה האחרונה

צה"ל ממשיך בלחימה ברצועת עזה, ובמהלך היממה האחרונה חוסלו בעיר עזה כשלושים מחבלים. בפעילות בשג'אעיה שבצפון רצועת עזה, לוחמים מגדוד איסוף 414 זיהו חוליית מחבלים שפעלה סמוך אליהם ומחבל חמוש ב-RPG. כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל את החוליה בהכוונת הלוחמים. 

בפעילות של לוחמי חטיבה 551 במרחב בית לאהיא שבצפון הרצועה, הושמדו שני מבנים צבאיים בשימוש ארגון הטרור חמאס. בטרם בוצעה תקיפת המבנים, איתרו הלוחמים במקום אמצעי לחימה רבים ביניהם, מטעני נפץ, נשקים, ציוד צבאי ומכשירי קשר.

מעריב אונליין
הרס בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

דרום אפריקה לבית הדין לצדק בהאג: "ישראל מבצעת רצח עם בעזה"; משרד החוץ: "עלילת דם"

בית הדין הבינלאומי לצדק הודיע כי דרום אפריקה הגישה היום (שישי) עתירה בבקשה לפתוח בהליכים נגד ישראל בטיעון שהיא מבצעת רצח עם מכוון נגד הפלסטינים ברצועת עזה. עתירתם טוענת כי ישנם "מעשים ומחדלים מצד ישראל בעלי אופי של רצח עם, מאחר שהם מבוצעים עם כוונה ספציפית מכוונת להרוס את הפלסטינים בעזה כחלק מקבוצה לאומית, גזעית ואתנית פלסטינית נרחבת". בתגובה, משרד החוץ דחה את הטענות בתוקף והגיב לטבקשה.

לחצו כאן לקריאת הכתבה המלאה

חיים איסרוביץ
תקיפות צה"ל בדרום לבנון צילום: רשתות ערביות

חיסול חוליית נ"ט ותקיפה בלבנון: צה"ל בפעילות אינטנסיבית נגד חיזבאללה

כוחות צה"ל תקפו היום (שישי) חוליית נ"ט ומשגר ממנו בוצע ירי לעבר שטח ישראל. בנוסף, צה"ל ביצע תקיפה נרחבת בשטח לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, במרחב ואדי חמול. בין המטרות שהותקפו, עמדות שיגור, מתחם צבאי, ותשתיות טרור נוספות. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו חוליית נ"ט של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עיתרון ומשגר ממנו בוצע ירי במרחב יארון לעבר מרחב ברעם מוקדם יותר היום. בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, האירוע הסתיים, אין חשש לאירוע בטחוני.

לקריאת הכתבה המלאה ולצפייה בתיעודים לחצו כאן
שקד שדה