ראש הממשלה קיים הערב (שבת) מסיבת עיתונאים לבדו. זאת, לאחר שלשכת נתניהו פנתה בשעות הצהריים ללשכות שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ, אך השניים האחרונים סירבו להיות במסע"ת.

בדרך החוצה: גנץ כבר מכין את ״הקייס״ לפרישה מהממשלה; אלה הסיבות | אנה ברסקי
גלנט נגד בנט: "ראוי שרעם המטוסים יחריש את הדיבורים המיותרים"

נתניהו במסיבת העיתונאים: "כפי שאמר השבוע הרמטכ"ל, המלחמה תימשך עוד חודשים רבים. המדיניות שלי ברורה - אנחנו ממשיכים להילחם עד השלמת כל יעדי המלחמה, דבר ראשון - חיסול החמאס ושחרור כל חטופנו. איננו מרפים לרגע מהמאמצים, גם ברגעים אלה, נבטיח שעזה לא תהווה איום על ישראל".

לדבריו, "יש לנו עוד משימות חשובות: להחזיר את הביטחון בדרום ובצפון. יש להפריח מחדש את הקיבוצים, מושבים שנפגעו, להשיב את התושבים הבייתה. כראש ממשלה אני הודף את הלחצים הבינלאומיים שיכולים לעצור את המלחמה לפני שעמדנו ביעדים הללו. אני מעריך את תמיכתה של ארה"ב. אזרחי ישראל היקרים, אני מאוד מעריך את הנחישות ואת אורך הרוח שלכם. בכל מקום שאני פוגש אתכם אני שומע את אותן מילים: תמשיכו, אל תעצרו. אני שומע זאת מכל חלקי העם. ממשפחות הנופלים, הפצועים וכמובן מהלוחמים והמפקדים האמיצים שלנו שאותם אני פוגש בשטח, כולל בתוך עזה. כולם אומרים אותו הדבר: המשיכו עד לניצחון המוחלט. כדי להשיג אותו דרוש עוד זמן".

"אנחנו פועלים בכל העת. אנו עושים זאת תוך שמירה מרבית על חיי לוחמים. בימים אלה אנחנו מעמיקים את הלחימה נגד החמאס בנוסף לפעילות בצפון ודרום הרצועה. כוחותינו מסתערים על המחבלים במרכז הרצועה, פועלים בעוצמה בשיטות חדשות מעל ומתחת לקרקע. חיסלנו למעלה מ-8 אלף מחבלים. בכל יום אנו מחסלים רבים נוספים. צעד אחר צעד שוללים מהחמאס את יכולותיו, פוגעים בבכירים ונחסל גם את ראשי החמאס. עם ישראל ינצח. במקביל אנו פועלים בחזיתות נוספות בגבול הצפון. הולמים בחיזבאללה. אישרנו תוכניות מבצעיות להמשך המלחמה. אם חיזבאללה ירחיב את הלחימה הוא יספוג מכות שלא חלם עליהם וכך גם איראן".

"נפעל בכל דרך עד שנשיב את הביטחון לתושבי הצפון. ביו"ש אנו עובדים סביב השעון ומסכלים פיגועים רבים. מאז חומת מגן לא הייתה פעילות כזו ביהודה ושומרון, ואני מבקש לחזק את אחינו ואחיותינו המתיישבים. באשר לחות'ים מתימן - אנחנו לא ניתן לאיום הזה לפגוע באזרחי ישראל ובכלכלת ישראל. איראן מובילה את ציר הרשע. זו תוקפנות בחזיתות השונות שמכוונת נגד העולם החופשי כולו. אנחנו פועלים נגד איראן בכל מקום, זמן, ודרך. ואני לא אפרט מעבר לזה. במשך שנים רבות היעד הזה נותר בעיני - לעשות הכול כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני".

בנימין נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

בתוך כך, פנה ללוחמים ברצועה: "לכל הגיבורים שלנו - אלה שנפלו בקרב, נפצעו, ואוחזים בחרב יומיום ולילה - אני מצדיע לכם. אתם הגיבורים שמסמלים את רוח הגבורה. רוח שמאחדת את כולנו, ונמשיך להילחם עד הניצחון. יחד נילחם ובעזרת השם יחד ננצח".

לאחר סיום דבריו ענה נתניהו לשאלות העיתונאים, ונשאל, בין היתר, באשר לדיווחים כי הוא מונע מגלנט להיפגש עם ראשי מערכת הביטחון עבור דיונים חשובים. רה"מ הכחיש: "אני לא מונע שום פגישה". 

על סיום כהונתה של נציבת שב״ס קטי פרי, אמר: "אני מבין את בן גביר, יש קושי רב להמשיך לעבוד עם נציבת השב"ס שכפופה לו ותקפה אותו באופן אישי, אני מנסה לפתור את הבעיה הזו, ומאמין ומקווה שאמצא את הדרך".

בכל הנוגע לאפשרות של ביטול הרפורמה המשפטית, ציין: "כרגע אנחנו שמים את כל זה בצד. לא צריך להיכנס לתוך השדה מוקשים הזה".

על כפר רג'ר, מוקד המריבה בין חיזבאללה לישראל, נשאל האם ימסור אותו וענה: "אני לא מנדב שוב ויתורים לפני משא ומתן. אני לא נדבן גדול גם תוך כדי מו"מ. המשוואה האמיתית היא כזו: אם חיזבאלללה רוצה להמשיך את הלחימה, הוא יקבל לחימה ויקבל דברים שלא חלם עליהם. כבר עכשיו הוא מגלה שחלק מכמה הנחות שלו לגבי עוצמת ישראל לא היו נכונות, אבל זו רק ההתחלה. אפשר לפתור את הבעיה בצפון או לפחות לאפשר את החזרת התושבים ליישובים. אם זה יהיה בדרך מדינית מה טוב".

על תחקיר מקיף לגבי מתקפת ה-7 באוקטובר, אמר ראש הממשלה כי "בדיקה מקיפה עד תום תעשה רק בתום הלחימה".

לבסוף, השיב לשאלת מעריב על הבחירות המקומיות: "יש לנו מעט אופציות, או שמוצאים דרך לדחות את זה משמעותית, שזה דבר שהוא מאוד קשה, או שזה יהיה בסוף ינואר או סוף פברואר. כדי לקבל החלטה מושכלת ביקשנו מהצבא לתת הערכה. אני מעריך שההחלטה בממשלה תהיה מחר לדחות את הבחירות המקומיות לסוף פברואר".