עדכונים חיים

דיווח: תקיפות אינטנסיביות בח'אן יונס; גלנט: "לא נעצור עד השבת החטופים"

כלי תקשורת פלסטינים דיווחו על תקיפות של חיל האוויר בדרום הרצועה | שר הביטחון נפגש עם משפחות החיילים החטופים | בלינקן בקטאר: "ממשיכים במאמצים לעסקת חטופים"

הפצצה ישראלית בחאן יונס הפצצה ישראלית בחאן יונס (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

ארה"ב במסר לישראל: "הצהרות השרים בנוגע ליישוב מחדש של תושבי עזה הן חסרות אחריות"

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, התייחס הערב (ראשון) למלחמה ברצועת עזה וחילופי האש בין ישראל וחיזבאללה במסיבת עיתונאים שנערכה בדוחא, בה השתתף גם ראש ממשלת קטאר. "הסכסוך המתמשך יכול להתפשט בקלות ולגרום לסבל גדול יותר", הזהיר בלינקן.

לכתבה המלאה

מעריב אונליין

דובר צה"ל: "פוגעים בכוחות רדואן ומרחיקים אותם מהגבול"

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר הערב (ראשון) בעדכון היומי לתקשורת כי כוחות צה"ל תוקפים יעדי טרור בלבנון ופוגעים בכוחות רדואן של חיזבאללה. עוד אמר הגרי כי "יש לנו אתגר בצפון, אנחנו בפריסה לאורך הגבול במוכנות גבוהה מאוד".

דובר צה''ל תת-אלוף דניאל הגרי (צילום: אבשלום ששוני)דובר צה''ל תת-אלוף דניאל הגרי (צילום: אבשלום ששוני)

מעריב אונליין

תיעוד: תקיפות צה"ל בלבנון

תקיפות צה"ל בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

מעריב אונליין
השר גלנט בפגישה עם משפחות החטופים צילום: אריאל חרמוני

גלנט למשפחות החיילים החטופים: "הפעולה הצבאית בעזה לא תסתיים עד להשבת החטופים"

שר הביטחון יואב גלנט, נפגש הערב עם משפחות חיילים המוחזקים בשבי חמאס ברצועת עזה, יחד עם מתאם השו״ן גל הירש, יועץ שר הביטחון לנושא השו״ן אלוף משנה (במיל׳) ליאור לוטן ונציגי צה״ל. שר הביטחון פירט בפני המשפחות את המאמצים המבצעיים והמודיעיניים הנעשים עבור השבתם, ואת המורכבויות השונות באשר להשגת מתווה לשחרור חטופים. במהלך הפגישה, הדגיש שר הביטחון כי המשך הלחימה יגביר את הלחץ על החמאס, ויסייע להשגת מתווה נוסף לשחרור חטופים.

אנה ברסקי
הרמטכ"ל באוגדת יהודה ושומרון צילום: דובר צה"ל

הרמטכ״ל באוגדת יו"ש: "גובים מחיר הולך ועולה מחיזבאללה. אם נגיע למלחמה נלחם בהצטיינות"

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי באוגדת יהודה ושומרון: "״שנת 2024 תהיה מאתגרת, אנחנו נהיה במלחמה בעזה, לא יודע אם כל השנה, נהיה בלחימה בעזה כל השנה, זה בוודאות, והדבר הזה יחזיק גם את הזירות האחרות בוודאי ביהודה ושומרון במידה מסוימת של ערנות, של רצון להוציא טרור, וזה יהיה מאוד בידיים שלנו כמה נצליח למנוע, כמה נצליח לסכל. מה התפקיד שלנו? מקסימום נחישות בלחימה, בסיכול, בלחימה בטרור, בלהיכנס לבית, בלהרוג את המחבל, מקסימום נחישות וערכים".

"בצפון, חיזבאללה החליט להיכנס לתוך המלחמה הזו, אנחנו גובים ממנו מחירים הולכים וגוברים כל הזמן, הוא שילם אתמול בשבעה הרוגים, הוא שילם אתמול בשתי מטרות מאוד מאוד חשובות, ואנחנו הולכים ומעלים את המחיר שהוא משלם, זה ייגמר בזה שאנחנו יש לנו אחריות, חובה, להחזיר את תושבי הצפון בביטחון, לא מתוך כורח, בביטחון לבתים, זה יגיע או על ידי זה שהלחץ שאנחנו מפעילים עכשיו הולך ועולה ויעשה את העבודה ונייצר מציאות אחרת לגמרי, או שנגיע לעוד מלחמה. נעשה אותה, נעשה אותה בהצטיינות, למרות שאנחנו אחרי לחימה ארוכה כבר, ואתגרים בהרבה זירות, אנחנו נדע לעשות את זה מצוין. כדי להגיע למטרות המלחמה יש לנו עוד דרך ארוכה ולכן הדבר הזה ייקח זמן", הוסיף.

מעריב אונליין

בצה"ל מודים: נגרם נזק לבסיס הבקרה האווירית במירון

לאחר ירי הרקטות של חיזבאללה לעבר בסיס בהר מירון, בצה"ל מודים כי נגרם נזק לבסיס הבקרה האווירית של חיל האוויר ממתקפת הטילים. בצה"ל הבהירו: "אין פגיעה ברציפות התפקודית של מערך ההגנה האווירית, יש גיבויים לכל המערכות. צה״ל פתח בתחקיר של האירוע, בניסיון לבדוק כיצד לצמצם אירועים מסוג זה והאם ניתן היה למנוע את הפגיעה".

מעריב אונליין
אמצעי לחימה, מודיעין ותעמולה שנמצאו במרחב ביתו של אחמד סמארה בעזה צילום: דובר צה"ל

חוברות, מרשמים ותוכניות לטבח הרצחני: זה מה שמצאו הלוחמים ברחבי שג'עייה

לוחמי צוות הקרב של חטיבת יפתח (11) בשיתוף פעולה עם כוחות שריון, מודיעין והנדסה, פשטו על תשתיות טרור במרחב שג'עייה שברצועת עזה, במטרה לאתר ולהשמיד פירי מנהרות של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני. כך הותר היום (ראשון) לפרסום. במהלך הפשיטה באזור מזרח שג’עייה, אותר פיר שהוביל לתוואי מנהרה ומשגר טילים בסמוך אליו.

לכתבה המלאה

טל לב רם

מועצה אזורית שער הנגב נגד משרד החינוך: "הודעה חסרת אחריות ומנותקת"

הודעת מועצה אזורית שער הנגב: "בשעה שתושבת המועצה האזורית שער הנגב נפגעה מירי תלול מסלול, משרד החינוך ומנהלת תקומה מוציאים הודעה חסרת אחריות ומנותקת מהמציאות על החזרת בתי הספר בקרית החינוך שער הנגב בעוד שלושה שבועות. המועצה האזורית שער הנגב דוחה מכל את החלטה זו ותמשיך להפעיל בשלב זה את המסגרות העורפיות ולהבטיח את בטחון ילדיה, כפי שהיה מצופה מראש הממשלה ושר הביטחון לעשות".

אנה ברסקי
סטודנט שתמך בחמאס צילום: צילום מסך אינסטגרם

בעיצומה של המלחמה: האוניברסיטה ביטלה השעיית סטודנטים שהביעו תמיכה בחמאס

אוניברסיטת חיפה ביטלה את השעייתם של 8 הסטודנטים שהביעו תמיכה בחמאס ברשתות החברתיות. הסיבה לביטול ההשעיה היא בקשת הממונה על המשמעת באוניברסיטה שהוגשה אתמול (שבת), ובעקבות הודעתה שהיא אינה מתנגדת להפסקת ההשעיה של תומכי הטרור. נוסף על כך, לאחר פנייה מארגון עדאללה – המרכז המשפטי לזכויות המיעוט בערבי בישראל, הסכימה האוניברסיטה לפנות להליך גישור בעניינם של הסטודנטים.

כזכור, בתחילת המלחמה, הסטודנטים הושעו על ידי רקטור האוניברסיטה פרופ' גור אלרואי בשל התבטאויות ברשתות החברתיות בעד החמאס. בין היתר, אחד הסטודנטים שהושעו העלה פוסט לעמוד האינסטגרם שלו עם רכב צה״לי שהשתלטו עליו עשרות מחבלי חמאס - ציין שזו ״תמונה בלתי נשכחת״ וציין את ה-7 באוקטובר כ״יום חג״. במכתבו לסטודנטים כתב הרקטור: "לאור התבטאותך ברשתות החברתיות ותמיכתך במתקפת הטרור על יושבי עוטף עזה ורצח חפים מפשע, הנך מושעה מלימודיך באוניברסיטת חיפה עד לבדיקת הנושא".

שקד שדה

אזעקה במושב יכיני: פגיעה ישירה בבית

לאחר שעות של שקט, אזעקה נשמעה הערב (ראשון) במושב יכיני שבסמוך לעיר נתיבות. לאחר סריקות אותרה פגיעה ישירה בבית, כתוצאה ממנה נפצעה אישה אחת באורח קל.

פגיעה ישירה בבית במושב יכיני (צילום: דוברות שער הנגב)פגיעה ישירה בבית במושב יכיני (צילום: דוברות שער הנגב)

מעריב אונליין

מחנה קיץ לטרוריסטים: הרצוג חשף את תכנית קייטנות הטרור של החמאס | צפו

נשיא המדינה יצחק הרצוג חשף היום (ראשון) בראיון לתכנית Meet the press ברשת NBC, את תכנית הפעולה של קייטנות הטרור של חמאס, המכשירות ילדים כדור העתיד של מחבלי הארגון.

לכתבה המלאה - ולתיעוד

אנה ברסקי

בתגובה לדיווח על לחץ אמריקאי לסיום המלחמה, פורום "תקווה" השיב: "לא נעצור עד חיסול חמאס"

בתגובה לדיווח על לחץ אמריקאי לסיים את המלחמה מוסרים פורום תקווה של משפחות חטופים: "לא יכול להיות שבשלב הזה כש0136 חטופים נמצאים בעזה, מדינת ישראל תעצור את הלחץ הצבאי על ארגון הטרור הנאצי חמאס. במקום להדק את הלחץ ולמנוע כניסה של "נשק הומניטרי" הנותן לחמאס את היכולות להמשיך להלחם בישראל צריך להמשיך את הלחימה בעוצמה. כדי להחזיר את כל החטופים צה"ל צריך לפעול בעוצמה רבה ולגרום לאויב להמשיך לשלם מחירים כבדים אנו לא נעצור עד שלא יחסלו את חמאס וישיבו את הבנים שלנו הביתה."

אנה ברסקי
ציר פילדלפי צילום: gettyimages

השלב הבא לקראת מיטוט חמאס: הדרישה של ישראל - והסירוב המצרי

הנקודה הקריטית למיטוט חמאס: ישראל מפעילה לחץ על מצרים לסייע לה לפעול נגד תופעת ההברחות של חמאס בציר פילדלפי, שבגבול רצועת עזה-מצרים, אך קהיר מערימה על כך קשיים, כך דווח היום (ראשון) בוול סטריט ג'ורנל. 

לכתבה המלאה

מעריב אונליין
הרס בעזה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בכיר במשמרות המהפכה טוען: כך חמאס יוכל ליירט טילים ישראליים

על רקע התקיפות האוויריות של ישראל בעזה, בכיר במשמרות המהפכה אמר כי לקבוצות ההתנגדות בעזה צפוי להיות שלל טילים נגד מטוסים, אשר יעזרו ליירט טילים ישראלים שנורים לעבר הרצועה. לידיעה המלאה

מעריב אונליין
תקיפת מטרות חיזבאללה בלבנון, דובר צה"ל (צילום: דובר צה"ל)

צה"ל השלים תקיפת מספר מטרות צבאיות של חיזבאללה בשטח לבנון

לוחמי צה"ל תקפו חוליית מחבלים שזוהתה במרחב מרווחין. כמו כן, צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב של חיל האוויר מספר מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה, ביניהם מבנים בהם זוהו פיצוצי משנה המעידים על הימצאות אמצעי לחימה בהם, במרחבים לבונה, מג'דל זון ובינת ג'בל שבדרום לבנון.

אמש, לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה אווירית עוינת שחדרה לשטח ישראל משטח לבנון במרחב אבן מנחם.

שקד שדה
מילואימניקים חרבות ברזל בגזרה הצפונית צילום: איל מרגולין, פלאש 90

ייתכן שנגיע למצב שנחריב את כל הכפרים בדרום לבנון | אלון בן דוד

אחרי ההתקפה של חיזבאללה על הבסיס האסטרטגי במירון – האם ישראל בדרך להרחבת התקיפות בלבנון? הפרשן אלון בן דוד: "ישראל מחכה לראות אם בחיזבאללה יחצו קווים אדומים". לכתבה המלאה

מעריב אונליין
תקיפה בח'אן יונס (צילום: רשתות ערביות)

מי הבכיר שחוסל בדירה בחאן יונס? | צפו בתיעוד

מספר הרוגים ופצועים בתקיפת צה"ל בח'אן יונס. בסרטון מזירת התקיפה ניתן לראות כי היא כוונה לעבר מכונית, אך נגרם נזק גם לבניין סמוך. צפו בתיעוד

מעריב אונליין
תקיפת צה"ל בלבנון (צילום: דובר צה"ל)

"מפעלים פטרוכימיים וכורים גרעיניים": בארה"ב חוששים שהמלחמה בלבנון תצא משליטה

ה"וושינגטון פוסט" דיווח כי גורמים אמריקאים חוששים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עשוי לראות בהרחבת הלחימה בלבנון מפתח להישרדותו הפוליטית. עוד דווח, כי הממשל הזהיר את ישראל מפני הסלמה משמעותית בלבנון. לדיווח המלא

סוכנויות הידיעות
חיסול מחבלי נח'בה בעזה, דובר צה"ל (צילום: דובר צה"ל)

כוחות מחטיבת גולני זיהו וחיסלו מספר מחבלי נח'בה בעזה

במרחב בית לאהיה כוחות מצוות הקרב של חטיבת הנח"ל זיהו את מקור השיגור ממנו בוצע ירי רקטי מוקדם יותר השבוע למרחב העיר אשקלון והחלו בפשיטות למרחב ממנו זוהו השיגורים. 

אתמול (ש'), במהלך הפשיטות איתרו הלוחמים מתחם ובו עשרות משגרים, לאחר האיתור כוחות הנדסה השמידו את המתחם.

מעריב אונליין
סמ"ש שי גרמאי צילום: דוברות המשטרה

הותר לפרסום: לוחמת מגב סמ"ש שי גרמאי נפלה בפעילות במחנה הפליטים ג'נין

הותר לפרסום: לוחמת מגב סמ"ש שי גרמאי נפלה בפעילות במחנה הפליטים ג'נין. גרמאי ז״ל היא לוחמת במג״ב איו״ש אשר הייתה ברכב מבצעי שנפגע ממטען בפעילות מבצעית במחנה הפליטים ג'נין שבחטיבה המרחבית ׳מנשה׳. מניין חללי המשטרה המעודכן למלחמת חרבות ברזל הינו 60. לידיעה המלאה

אלון חכמון
אירוע הירי סמוך לצומת המשטרה הבריטית צילום: דוברות מד"א

חשד לפח"ע בבנימין: גבר כבן 30 נורה למוות

גבר כבן 30 נורה למוות בכביש 465 סמוך לצומת המשטרה הבריטית. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי לפצוע מחוסר הכרה, אך נאלצו לקבוע את מותו. לכל הפרטים

טל לב רם

לאחר הפגישה עם משפחות החטופים: אילו לחצים מופעלים על הקטרים?

ששת משפחות החטופים שנחתו בקטר, בניסיון לנסות לקדם עסקה אפשרית, נפגשו עם ראש הממשלה המקומי, כך דווח הלילה (בין שבת לראשון) ב"וואלה!". מדובר בפעם הראשונה שבה הוא נפגש עם משפחות של חטופים מישראל, לאחר שאלו הגיעו למדינה בטיסה ישירה. 

לכתבה המלאה

מעריב אונליין

שני לוחמי מג"ב נפצעו באורח קשה בקרבות בג'נין

לוחמי מג"ב וצה"ל פעלו הלילה בג'נין. במהלך הפעילות רכב מבצעי של מג"ב נפגע ממטען שהוטמן בציר, בעקבות כך נפצעו ארבעה לוחמי מג"ב, בהם 2 קשה, 1 בינוני ו-1 קל. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב״ם.

בהמשך, מסוק קרב של צה"ל סייע מהאוויר באש לחילוץ וירה לעבר מחבלים במקום. בנוסף, כלי טיס תקף מהאוויר חוליית מחבלים שהשליכה מטענים וסיכנה את כוחותינו, חלק מהם חוסלו. 

מעריב אונליין
כוחות צה"ל ברצועת עזה - חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

היערכות להסלמה משמעותית בצפון; ארבעה לוחמי מג"ב נפצעו בג'נין

מתיחות גוברת בצפון הארץ, לאחר עשרות השיגורים שנורו אתמול לעבר ישראל מלבנון. כוחות צה"ל פעלו הלילה בג'נין, כלי טיס חיסל חוליית מחבלים שהשליכה מטענים לעברם | עדכונים שוטפים

מעריב אונליין
כניעת מחבלי הנוח'בה צילום: דובר צה"ל