עדכונים חיים

נשבר הלב: רס״ר במיל׳ דן ווידנבאום נפל בקרב במרכז רצועת עזה

ווידנבאום, בן 24 מרעננה, לוחם בגדוד 5037, חטיבת ‘יפתח׳ (11), נפל כתוצאה מפגיעת טיל נ"ט במרכז רצועת עזה | הפלסטינים דיווחו על הרוגים בתקיפות במרכז ודרום הרצועה | עדכונים שוטפים

דן ווידנבאום דן ווידנבאום (צילום: דובר צה"ל)
הרמטכ"ל הרצי הלוי צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל: "חיזבאללה עלול להפוך את כל לבנון לאזור לחימה, יהיה לכך מחיר כבד"

הרמטכ"ל הרצי הלוי התייחס הערב (שבת) לחטופים אשר עדיין נמצאים בשבי חמאס בעזה, מזה כמעט 100 ימים. בדבריו, הבהיר הרמטכ"ל כי בצה"ל פועלים בכל האמצעים לשחרורם.

לכתבה המלאה

טל לב רם
תרשים של מנגנון חמאס בהפעלת טרור בחו"ל צילום: אורגניגרמה

לא רק בישראל: כך מקדמים בחמאס פיגועים ברחבי העולם

משרד ראש הממשלה התיר היום (שבת) לפרסום הודעה מטעם השב"כ והמוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, בה נחשף כי בעזרת פקודות ישירות מהנהלת ארגון הטרור, רכש רחפנים ושימוש בגורמי פשיעה רבים - חמאס פועל לקידום פיגועים כנגד חפים מפשע ברחבי העולם.

לכתבה המלאה

טל לב רם
דן ווידנבאום צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום: רס״ר במיל׳ דן ווידנבאום נפל בקרב במרכז רצועת עזה

הותר לפרסום: רס״ר במיל׳ דן ווידנבאום נפל כתוצאה מפגיעת טיל נ"ט במרכז רצועת עזה. כמו כן, קצין במילואים מגדוד 7155, עוצבת ׳חוד החנית׳ (55) נפצע אתמול (ו') באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. בנוסף, לוחם במילואים מעוצבת ׳שועלי המרום׳ (646) וקצין מגדוד ההנדסה 605, עוצבת ׳ברק׳ (188) נפצעו שלשום (ה') באורח קשה בקרבות שונים במרכז רצועת עזה.

לכתבה המלאה

טל לב רם
ציר פילדלפי צילום: יוסי זמיר פלאש 90

דיווח דרמטי: ישראל הודיעה למצרים - הולכים להיכנס לרפיח ולטפל בציר פילדלפי

מאז יציאתה מרצועת עזה לפני כמעט שני עשורים, ישראל שלטה בכל גבולות המובלעת הפלסטינית למעט אחד. כעת, גורמים בישראל דוחפים להשתלטות מחדש על הגבול הדרומי עם מצרים.

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות
אוהד הילד ששב מעזה. על הבמה למען החטופים צילום: אבשלום ששוני

מישראל אל השבי ברצועה: אלה התרופות שיועברו לחטופים החולים

מאה ימים חלפו והחטופים בשבי ברצועת עזה אינם מקבלים טיפול רפואי. כפי שפרסמנו ב"מעריב" בשבוע שעבר, רבים מהם חולים כרוניים, אחרים לקו על פי ההערכות במחלות זיהומיות ואחרות בתנאים הקשים ברצועה.

לכתבה המלאה

ד"ר איתי גל
אופיר אנג'ל ובת זוגתו יובל שרעבי צילום: מטה משפחות החטופים

אופיר ששוחרר מהשבי מזועזע משחזור מנהרה: "זו תופת, אי אפשר לשרוד ככה"

100 יום בשבי החמאס: לאחר שחזר משבי חמאס בתום 54 ימים, הגיע היום (שבת) אופיר אנגל, למנהרה המדמה את מנהרות החמאס שנבנתה במיוחד בכיכר החטופים שבתל אביב.

לכתבה המלאה

מתן וסרמן
תקיפה בדרום לבנון צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א'

מטוסי קרב של חיל האוויר השלימו תקיפה בשטח לבנון, הושמדו מספר תשתיות של חיזבאללה

מטוסי קרב של חיל האוויר השלימו תקיפה בשטח לבנון, במסגרתה הושמדו מספר תשתיות טרור בשימוש ארגון הטרור חיזבאללה אשר מוקמו במרחבים מיס אל ג'בל וכפר ירין. במהלך היום הותקפו מרחבים נוספים בשטח לבנון. בנוסף, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחבים שונים בצפון הארץ, שנפלו בשטח פתוח. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

לכתבה המלאה

טל לב רם
לוחמי צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

צה"ל חושף לראשונה: כך נראתה פעילות הרחפן שחיסל מחבלים ברצועה | צפו בתיעוד

לראשונה מאז הקמתה, היחידה הרב מימדית הופעלה בתמרון קרקעי. היחידה שהוקמה לפני ארבע שנים משלבת בין טכנולוגיות חדשניות בעלות יכולות מיוחדות וצוותי לוחמים הפועלים במקביל.

לכתבה המלאה

טל לב רם
מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס ומפקד חטיבת יהודה, אלוף-משנה ישי רוזיליו בהערכת מצב צילום: דובר צה"ל

האלוף פוקס בנקודת הפיגוע בהר חברון: "מחבלים הצליחו להגיע ולפרוץ את גדר הישוב, אך הם נתקלו במערכת הגנה חזקה ומוכנה"

מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס ומפקד חטיבת יהודה ואלוף-משנה ישי רוזיליו קיימו הערכת מצב בנקודת חיסול המחבלים מניסיון הפיגוע ביישוב אדורה. מדברי מפקד פיקוד המרכז: "אנחנו בתקופה מאתגרת, במרבית הפעמים אנחנו מצליחים לעצור או לפגוע במחבלים לפני שהם יוצאים לבצע את הפיגועים. במקרה הזה, נמנע פיגוע משמעותי כששלושה מחבלים הצליחו להגיע ולפרוץ את גדר הישוב, אך הם נתקלו במערכת הגנה חזקה ומוכנה, דרך חייל ההגמ״ר שנפצע והקפיץ את הכוחות ועד לגדוד המילואים שחתר למגע וחיסל את המחבלים. אנחנו נלמד מהאירוע על מנת להפיק לקחים ולהשתפר, ובמקביל נמשיך לפעול במאמץ התקפי רחב".

טל לב רם
בני נוער מבארי מציינים 100 ימים למלחמה צילום: באדיבות עמותת הגל שלי

עשרות בני נוער מקיבוץ בארי ציינו בחוף בת ים 100 ימים ל-7 באוקטובר

עשרות בני נוער מקיבוץ בארי, המשתתפים בחודשים האחרונים בתכנית החירום לנפגעי טראומה של עמותת הגל שלי, הגיעו הבוקר לחוף בת ים לציין יחד את יום המאה לשביעי באוקטובר. "יש פה הרבה רגשות מעורבים", סיפר אחד הנערים. "מצד אחד השבר של מה שעברנו ומצד שני תחושת הכח של הביחד שפגשנו פה עם החברים הטובים מהגל שלי".

מעריב אונליין

תיעוד: פלסטינים נמלטים מבית חולים בדיר אל-בלאח לאחר שטנקים נצפו בסמוך אליו

מעריב אונליין

שלושה תושבי דנמרק נעצרו בחשד לתמיכה בחמאס ותכנון לבצע פיגוע

תובע דני אמר אמש כי שלושה תושבים מקומיים נעצרו בחשד שהביעו תמיכה בארגון חמאס ותכננו לבצע פיגוע, כך דווח בכלי התקשורת המקומיים במדינה. על פי הדיווח, במסגרת החקירה חשפה המשטרה כי לחשודים יש קשר לחמאס, וכי המקרה דומה למעצרם של כמה חשודים אחרים שנעצרו בגרמניה והולנד, כשבמקביל, מספר ההתראות על פיגועי טרור ביבשת אירופה עולה, בצל המשך הלחימה בעזה.

שוטר דני בזמן מעצר של חשודים בטרור ותמיכה בחמאס (צילום: AFP via Getty Images)שוטר דני בזמן מעצר של חשודים בטרור ותמיכה בחמאס (צילום: AFP via Getty Images)

מעריב אונליין

משרד הבריאות בעזה: 23,843 בני אדם נהרגו ברצועה מתחילת המלחמה

משרד הבריאות בעזה הנשלט על ידי ארגון חמאס, טען הבוקר (שבת) כי מאז שפרצה המלחמה ב-7 באוקטובר, נהרגו ברצועה 23,843 בני אדם. על פי הדיווח, 60,317 בני אדם נוספים נפצעו ואלפים אחרים עדיין נמצאים תחת ההריסות.

מעריב אונליין
מבנה ובו שהו מחבלי חמאס שחוסלו צילום: דובר צה"ל

הלוחמים זיהו והכווינו כלי טיס: כך חוסלו מחבלים במרכז הרצועה | תיעוד

דובר צה"ל פרסם הבוקר (שבת) כי במסגרת סריקות שביצעו לוחמי צוות הקרב של חטיבה 179, זוהתה חוליית מחבלים חמושים בטילי RPG וקלצ׳ניקוב. הכוחות ארבו למחבלים וזיהו אותם נכנסים למבנה ששימש כמפקדה של החמאס ממנה פעלו. הלוחמים הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שחיסל את המחבלים, והשמיד את המפקדה.

לכתבה המלאה

מעריב אונליין

המחבלים שחדרו לאדורה: שני קטינים וצעיר ללא רקע ביטחוני

המחבלים שחדרו אמש לאזור התעשייה בסמוך ליישוב אדורה: מחמד עראפת אבו גחישה, בן 16, תושב אידנא, עודי אבו גחישה, בן 16, תושב אידנא ואסמאעיל אבו גחישה, בן 19, גם הוא תושב אידנא.

כלי הנשק שנמצאו על גופות המחבלים  (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')כלי הנשק שנמצאו על גופות המחבלים (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

טל לב רם
בלינקן בתל אביב צילום: מרים אלסטר פלאש 90

מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן ניפץ השבוע אשליה נוספת | אנה ברסקי

ביקורו של מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בישראל הותיר בקרב הבכירים הישראלים תחושות מורכבות ודאגה גוברת - לא מבחינת הנושאים ולא מבחינת הדרישות שהועלו, אלא מבחינת הדינמיקה. מבחינת בכירים בירושלים, שורה של דרישות שהשמיע בלינקן במהלך ביקורו באזור מובילה למסקנה כי ישראל כבר עלתה על מסלול ההתנגשות עם ידידתה הגדולה בעולם. ההערכה הרווחת היא כי הפיצוץ מול וושינגטון הוא רק עניין של זמן, ושעון החול אוזל במהירות.

לכתבה המלאה

אנה ברסקי

דיווח: גורם אמריקני דוחף להצעה שתקשור את שיקום הרצועה לנורמליזציה ישראלית-סעודית

ברט מקגורק, יועצו של נשיא ארה"ב לענייני המזרח התיכון, העלה הצעה חדשה הקושרת בין שיקום רצועת עזה לאחר המלחמה, לבין נורמליזציה בין ישראל לסעודיה, כך דווח הבוקר (שבת) באתר "הפינגטון פוסט" האמריקני. לפי מקגורק, התכנית תשמש תמריץ לשיקום מחדש של הרצועה, שבה ייקחו חלק סעודיה וייתכן שמדינות נוספות במפרץ כמו קטאר ואיחוד האמירויות.

מעריב אונליין

תיעוד: צה"ל השמיד משגרי רקטות שהיו מוכנים לשיגור

במרכז הרצועה בשכונת אל מועארקה לוחמי צוות הקרב החטיבתי 646 איתרו והשמידו שני מתחמי משגרי רקטות המוכנים לשיגור. לוחמים נוספים מהחטיבה איתרו והשמידו עשרות משגרים לשיגור בטווח הזמן המיידי. בתיעוד מיוחד מהשמדתם, ניתן לראות כי חלק מהמשגרים היו טעונים ומוכנים לשימוש.

לכתבה המלאה

מעריב אונליין

דיווח בלבנון: ישראל תקפה הלילה במספר מוקדים בדרום המדינה

כלי תקשורת בלבנון דיווחו הבוקר (שבת) על תקיפה ארטילרית של צה"ל במספר מוקדים בדרום המדינה. בין היתר טענו כלי התקשורת, כי התקיפות בוצעו בא-נאקורה, עלמה א-שעב, א-דהירה ועיתא א-שעב.

תקיפה בדרום לבנון (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')תקיפה בדרום לבנון (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
 

מעריב אונליין

תמונות הלוויין חושפות: הנזק שנגרם לחות'ים בתקיפה האמריקנית

ארצות הברית תקפה הלילה (בין שישי לשבת) פעם נוספת מטרות של המורדים החות'ים בתימן, כך דיווחה סוכנות הידיעות "רויטרס" מפי גורמים אמריקנים רשמיים. על פי הדיווח, התקיפות בוצעו כנגד מתקן מכ"ם של ארגון הטרור השיעי-זיידי, כשמקביל, ערוץ "אל-מסירה" השייך לחות'ים דיווח כי ארה"ב ובריטניה ביצעו תקיפות בבירה צנעא.

לכתבה המלאה

מעריב אונליין
מפקד חטיבת יהודה בהארכת מצב צילום: דובר צה"ל

צה"ל על חדירת המחבלים לאדורה: "פיגוע משמעותי נמנע"

מפקד חטיבת יהודה, אלוף-משנה ישי רוזיליו לאחר האירוע אמש, בו חדרו שלושה מחבלים ליישוב אדורה: "מדובר בפיגוע משמעותי שנמנע בזכות החיבור בין חדות הסיור של גדוד ההגנה המרחבית למרכיבי הביטחון האזרחיים אשר התריעו על האירוע, ללוחמי המילואים שחתרו למגע וחיסלו אותם לאחר שהוקפצו כוחות רבים. בתקופה האחרונה תרגלנו רבות את הכוחות והמערכות לרגע הזה וברגע האמת המחבלים פגשו קצה עוצמתי, שלם וחד וכך יעשה לכל מי שיבקש לפגוע בנו".

מעריב אונליין

דרישה במצרים: "להצטרף לתביעה נגד ישראל בהאג"

משפטנים שוחחו עם עיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" הפרו קטארי, ומסרו כי "אם מצרים רוצה למלא תפקיד חשוב בעולם הערבי ולהיות האם של מדינות ערב עליה להשתתף בתביעה נגד ישראל בבית הדין הבין-לאומי לצדק בהאג". על פי העיתון, למרות שהדיונים כבר נערכו, למצרים יש אפשרות להצטרף עדיין לתביעה.

הנציגים מדרום אפריקה בבית הדין בהאג (צילום: REUTERS/Thilo Schmuelgen)הנציגים מדרום אפריקה בבית הדין בהאג (צילום: REUTERS/Thilo Schmuelgen)

סוכנויות הידיעות

הפלסטינים טוענים: 20 הרוגים בתקיפת צה"ל בשכונת א-דרג', צה"ל תקף אוטובוס בדיר אל-בלאח

ההגנה האזרחית ברצועת עזה דיווחה כי 20 בני אדם נהרגו בתקיפות צה"ל באזור א-דרג' שבמרכז העיר עזה. במקביל, הפלסטינים דיווחו על תקיפות בח'אן יונס שבדרום הרצועה, ותקיפת אוטבוס בשכונת דיר אל-בלאח.

מעריב אונליין

האו"ם מאשים את ישראל: "מונעת הכנסת סיוע הומניטרי לצפון הרצועה"

משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים מאשים את ישראל כי היא מונעת הכנסת סיוע הומניטרי לצפון רצועת עזה. על פי הדו"ח שפרסם המשרד, רק 21% מכלל הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועה מגיע לאזור צפון רצועת עזה, כך דווח הבוקר (שבת) בערוץ הקטארי "אל-גזירה".

מעריב אונליין
יחיא סינוואר צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa

מיקום החטופים והמצוד אחר סינוואר: כך ה-CIA מסייע לישראל

הסיוע האמריקני בשטח: גורמים אמריקנים מסרו לעיתון הניו יורק טיימס כי ה-CIA אוסף מידע על מנהיגי חמאס ומיקום החטופים ברצועת עזה ומספק אותו לישראל. לפי אותם גורמים, וושינגטון הגבירה את איסוף המידע מהאוויר על ידי גידול משמעותי בשעות הטיסה מעל הרצועה, וביירוט שיחות טלפון בין מנהיגי הארגון.

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות

דיווחים פלסיני: צה"ל תקף מטרות בדרום ומרכז רצועת עזה

כלי תקשורת פלסטינים דיווחו הבוקר (שבת) כי חיל האוויר תקף מטרות טרור של חמאס בח'אן יונס שבדרום רצועת עזה. כמו כן, כלי דווח על תקיפה ארטילרית של צה"ל במחנה נוסייראת, אל-בורייג' ואל-מע'גאזי במרכז הרצועה.

תקיפה ברצועת עזה (צילום:  Chaim Goldberg/Flash90)תקיפה ברצועת עזה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)

מעריב אונליין
תיעוד חדירת המחבלים ליישוב אדורה בהר חברון צילום: שימוש לפי סעיף 27א'

״נמנע פה פיגוע גדול״: המחבלים באדורה נתקעו בגדר - וחוסלו | כל הפרטים

שלושה מחבלים חוסלו אמש לאחר שחדרו להר חברון. לאחר שתחילה, סדר האירועים לא היה לגמרי ברור, כעת התמונה מתבהרת, והשתלשלות האירועים הדרמטית נחשפת. בעקבות אינדקציה על הגדר ההיקפית במרחב אזור התעשייה של היישוב אדורה בחטמר יהודה, חייל צה״ל במילואים של גדוד ההגנה המרחבית ביישוב קפץ למרחב לבדיקה. בעת פטרול הסייר במרחב וזיהוי החתך בגדר, הסייר נפגע מירי המחבלים ותוך כדי חילוץ לאחור הוא הכריז בקשר על ההתקלות ועל חדירת המחבלים ומקפיץ את יתר הכוחות. 

לכתבה המלאה

טל לב רם
השמדת משגרי רקטות ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל