עדכונים חיים

לאחר המטח החריג: עמדות השיגור הותקפו; דיווח על ניתוקי חשמל בדרום לבנון

לפחות 30 רקטות נורו לעבר קריית שמונה ואצבע הגליל, לפחות נפילה אחת בחצר בית בקיבוץ בגליל העליון. ראש ממשלת לבנון: "חיזוק צבא לבנון הוא חלק מעסקה להפסקת המתיחות"

ירי לעבר הצפון ירי לעבר הצפון (צילום: צילום מסך)

שתי סגירות מעגל תוך שעה: צה"ל תקף עמדות שיגור מהן בוצע ירי לקריית שמונה

לפני זמן קצר, מטוסי קרב תקפו עמדת שיגור במרחב א-טייבה ממנה בוצעו שיגורים למרחב קריית שמונה הערב. בנוסף, כלי טיס תקף עמדת שיגור נ"ט במרחב ערב אל לויזה ממנה בוצעו שיגורים למרחב קריית שמונה. מוקדם יותר מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב דבין ותשתית טרור של הארגון במרחב עייתא א-שעב.

תקיפות בלבנון (צילום: דובר צה"ל)
שקד שדה
נג'יב מיקאתי צילום: REUTERS/Mohamed Azakir

ראש ממשלת לבנון: "חיזוק צבא לבנון הוא חלק מעסקה להפסקת המתיחות"

ראש הממשלה הלבנוני נג'יב מיקאתי: "שליח ארה"ב הציע עסקה לפתרון הסכסוך בין ישראל ללבנון. ההצעה נבחנת כעת בידי יושב ראש הפרלמנט הלבנוני.  חיזוק צבא לבנון הוא חלק מעסקה להפסקת המתיחות". בתוך כך, דיווחים על שיבושים באספקת החשמל בדרום לבנון - קבוצת התקיפה הישראלית RedEvils רומזת על מעורבות.

מעריב אונליין
נפילת רקטה בכפר בלום צילום: ארז בן סימון/TPS

לאחר תקיפת צה"ל: עשרות רקטות שוגרו מלבנון לעבר אצבע הגליל; נפילה בחצר בית בגליל העליון

בלבנון דיווחו על לפחות 50 רקטות ששוגרו מלבנון. בקריית שמונה עדכנו כי במטח זוהו 30 שיגורים, מתוכם 13 טילים יורטו ו-17 טילים נפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים בגוף ולא דווח על נזקים בשלב זה. במקביל, רקטה נפלה בחצר בגליל העליון, לא דווח על נפגעים. 

ירי רקטי לצפון (צילום: ללא)
מעריב אונליין
תקיפת צה"ל בלבנון צילום: רשתות ערביות

לאחר הפגיעה הישירה בק"ש: דיווח על מספר מחוסלים בתקיפה של צה"ל בלבנון

לאחר הפגיעה הישירה בק"ש: צה״ל תקף מטרות חיזבאללה בשישה מרחבים בדרום לבנון. כלי תקשורת במדינה דיווחו על לפחות שלושה מחבלים מחוסלים בכפר חולא. 

בין היתר, מטוסי קרב תקפו אתר של חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב, ממנו שוגרו מוקדם יותר שני טילי נ״ט לעבר מרחב בירנית. כמו כן, צה״ל תקף מפקדה מבצעית של הארגון במרחב ג׳בל אל-בטם, עמדות שיגור במרחב אל מטמורה ומבנים צבאיים במרחבים מג׳דל זון, חולא וכפרא.

התקיפה של צה"ל בקפרא בדרום לבנון (צילום :רשתות ערביות)
מעריב אונליין
יירוט כטב"ם על ידי מטוס קרב צילום: דובר צה"ל

מטוס קרב יירט כטב״ם אשר חצה מסוריה

בשעות הבוקר המוקדמות, זוהה על ידי מערכות הבקרה והגילוי של חיל האוויר כלי טיס בלתי מאויש, אשר חצה מסוריה לשטח לישראל - צפו בתיעוד.

שקד שדה
גלנט והוכשטיין צילום: שחר יורמן

בזמן שגלנט נפגש עם הוכשטיין: ירי נרחב לעבר הצפון

שר הביטחון גלנט ליועצו של הנשיא ביידן, עמוס הוכשטיין: ״מחויבים למאמצים המדיניים להגעה להסכם, אך התוקפנות של חיזבאללה מקרבת אותנו לנקודת הכרעה באשר לפעולתנו הצבאית בלבנון״.

במקביל, נשמעו אזעקות בקרית שמונה וברבים מיישובי הצפון. המשטרה מטפלת כעת בזירת נפילה של פריטי רקטה בסביבת העיר קרית שמונה, נזק נגרם לרכוש ואין דיווח על נפגעים בשלב זה.

אנה ברסקי שקד שדה
זרעית עולה באש צילום: רשתות ערביות

זרעית עולה באש: תיעוד חריג של ירי חיזבאללה על הצפון

זרעית עולה באש (צילום :רשתות ערביות)

מעריב אונליין

פגיעת נ"ט במושב זרעית, ללא נפגעים

פגיעת נ"ט במושב זרעית, ללא נפגעים. עקב הערכת מצב של צה"ל, נחסמה התנועה למנרה, משגב עם ומרגליות. החסימה באזור תל חי. 
 

שקד שדה

סגנית נשיא ארה"ב: "להחיל תוכנית הומניטרית לפני כניסה לרפיח"

סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס שוחחה עם חבר הקבינט השר בני גנץ והפצירה בישראל להגביר את הזרמת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה כמו גם להחיל תוכנית הומניטרית לפני כל כניסה צבאית לרפיח. 

לפי הצהרת הבית הלבן, סגנית הנשיא והשר גנץ דנו "במצב ברפיח ובצורך בתוכנית הומניטרית אמינה וניתנת ליישום בטרם תישקלנה כל פעולה צבאית גדולה שם בהתחשב בסיכונים לאזרחים".

סוכנויות הידיעות

צה"ל תקף בדרום לבנון

צה"ל עדכן כי מטוסי קרב תקפו שורת מטרות של חיזבאללה במרחבים בינת ג׳בל, א-סלטניה וצדיקין בתגובה לשיגורים לעבר מרחב מרגליות אמש. בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים ומפקדה צבאית ששימשו את הארגון.

 

מעריב אונליין