כאשר רס"ן ע׳ טייס F-16i, נחת ביום שני בלילה אחרי למעלה מחמש שעות וחצי בבסיס חיל האוויר בדרום הארץ הוא מיהר לאחר התחקירים הראשונים לביתו. כשנכנס, אישתו עם החושים המחודדים הבינה שיתכן כי ע׳ השתתף בתקיפת נמל חודיידה בתימן. "היא הסיקה כי ראתה שלא הייתי מחובר הרבה זמן לוואטסאפ מעל חמש שעות. וכשהיא שאלה איפה הייתי, אמרתי לה שתראה את הפיצוצים". כשהבינה את גודל המשימה שבה לקח ע׳ היא שחררה אנחת רווחה, "היא אמרה לי שהיא שמחה שחזרתי". 

יציאת מטוסי הקרב לתקיפה בתימן (צילום: דובר צה''ל)
יציאת מטוסי הקרב לתקיפה בתימן (צילום: דובר צה''ל)

המשימה של ע׳ ועוד כמה עשרות מחבריו טייסי הקרב של מטוסי F35 אדיר, F16 סופה ו-F15 הייתה מורכבת במיוחד. לתקיפה הם הגיעו בחושך, "נראה לי שעשינו עבודה טובה. ניסינו להיזהר עם מה פגענו, יש שם עוד דברים מלבד "נמל של רעים". בתקיפה חוץ מהנמל נהרס גם המפעל בטון שהיה אמור לשקם את הנמל".

ע׳ מספר כיצד בחרדת קודש פעלו הטייסים כדי לא לפגוע באזרחים בלתי מעורבים ומבלי לפגוע במטרות אזרחיות תמימות: "ניסינו להיזהר במה אנחנו פוגעים וניסינו לפגוע רק במטרות בלי נזק אגבי. מי שקובע את המטרות זה הדרג המדיני, אני תקפתי את כל המטרות שלי, כולנו חזרנו בשלום".

תיעוד מהתדלוק האווירי של מטוסי הקרב בדרכם לתקיפה בתימן: (צילום :דובר צה"ל)

לדברי רס"ן ע׳ מדובר בטיסה מורכבת במיוחד ליעד התקיפה. "ביצענו מספר תדלוקים באוויר", הוא אומר ומוסיף על המורכבות: "זה המראת באור יום ונחיתת בלילה. תדלקנו באור ובלילה. יש לך הרבה מטוסים שצריכים לעשות הכל ביחד", הוא מספר. רס"ן ע' בן 29, התגייס לפני עשר שנים. לפני שבע שנים הוא סיים את קורס הטיס והוצב כטייס F16.