מה שראינו עד כה היה רק ההתחלה: השליטה של חיל האוויר באיראן רק תתגבר

שחקן חשוב בהצלחה של חיל האוויר באיראן הוא מטוס התדלוק - כל אחד כזה מכיל עשרות טון דלק והוא מתדלק תוך כדי טיסה באזורים מסוכנים, ומאפשר רציפות תקיפות והגעה למרחקים ארוכים

אבי אשכנזי צילום: אבשלום ששוני
תדלוק מטוסי קרב של חיל האוויר | צילום: דובר צה"ל
מפקד טייסת 120 ״ענקי המדבר״, סגן-אלוף ע׳ | צילום: דובר צה"ל

חיל האוויר יקלוט בקרוב מטוסי תדלוק אווירי מהדור החדש - מטוסי KC46 שיכפילו את יכולות הזרוע הארוכה של צה״ל. מדובר במטוסים המבוססים על השלדה של בואינג 767, אולם הם מיוצרים מראש כמטוסי תדלוק.

הקוקפיט של מטוס תדלוק של חיל האוויר
הקוקפיט של מטוס תדלוק של חיל האוויר | צילום: דובר צה''ל

למטוסי התדלוק יש יכולת טיסה למרחקים ארוכים, תדלוק מדויק במספר רב של תרחישים ובתיאום מורכב עם טייסות התקיפה. כל מטוס מכיל עשרות טון דלק והוא מתדלק תוך כדי טיסה באזורים מסוכנים, ומאפשר רציפות תקיפות והגעה למרחקים ארוכים. בחיל האוויר אמרו כי מטוסי התדלוק הם בני יותר מ-50 שנה, ופעילות הטייסת התאפשרה אודות למערך טכני איכותי אשר פועל מתחילת המלחמה.

בצה״ל אמרו כי מערכת התדלוק האווירי מבסיס נבטים היא כוח מכפיל עוצמה שמאפשר לחיל האוויר להאריך את טווחי התקיפה, לחדור לעומק שטח האויב ולבצע מבצעים רבי-זרועות במקביל. ״התדלוק האווירי הפך להיות נדבך קריטי ביכולת ההרתעה והתגובה של מדינת ישראל, במיוחד מול זירות רחוקות כגון איראן, תימן ועוד״, אמרו בחיל האוויר.

תגיות:
חיל האוויר
/
תדלוק אווירי
/
מבצע "עם כלביא"
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף