ישראל כאמור מבהירה כי לא תאפשר להפוך את נוכחות צה"ל בדרום לבנון למטבע במשא ומתן רחב יותר בין ארצות הברית לאיראן. אם תהיה תזוזה ישראלית בשטח, היא תנסה לוודא שהיא תעבור דרך המסלול הישיר עם לבנון - לא דרך שולחן המיקוח עם איראן.
מוקדם יותר פרסמו קטאר ופקיסטן הודעה משותפת, שבה הודיעו על סיומו של סבב השיחות הראשון בהשתתפות ארצות הברית, איראן ושתי המדינות המתווכות. בהודעה נמסר כי אווירה חיובית שררה בפסגת אגם לוצרן, וכי הושגה התקדמות שכללה הקמת מנגנון להמשך שיחות טכניות בין הצדדים. בהודעה נמסר עוד כי הוסכם על הקמת תא למניעת התנגשות, שבו יהיו מעורבים הגורמים הרלוונטיים ולבנון, במטרה להבטיח את הפסקת הפעולות הצבאיות.