התעשייה האווירית הדגישה היום כי היא מחזיקה בפוליסת ביטוח המכסה את כל הסיכונים ללוויין במשלוח ובאתר השיגור. להערכתה, בהתאם לתנאי הפוליסה, היא זכאית לשיפוי ביטוחי מלא והיא פועלת מול הגורמים המבטחים לקבלת השיפוי הביטוחי כאמור.
בתוך כך צוות החקירה בפלורידה המשיך בסוף השבוע לחקור מה גרם לפיצוץ שהרס את הלוויין בזמן הכנתו לשיגור, שהיה אמור להתבצע אמש, במוצאי שבת. מהחקירה הראשונית עולה כי הפיצוץ אירע דקות אחדות לאחר שהחלה סדרה של בדיקות מרחוק והכנת המערכת לתדלוק ראשוני של מכלי החמצן, שאמורים לספק את הבעירה בשיוט הלוויין בחלל החיצון.
המומחים מעריכים כי בשלב הזה הייתה דליפת דלק ושילוב של ניצוץ הוא שגרם לבעירה הראשונית, שהובילה לפיצוץ הגדול. צוות המומחים, שכולל גם נציגים של חיל האוויר האמריקאי וחברת SpaceX, ימשיך בימים הקרובים בחקירה.
כפי שפורסם לראשונה ב"מעריב־השבוע" בחודש אפריל, בתעשייה האווירית חוששים לגורל תעשיית לוויני התקשורת. אם בימים הקרובים לא תיזום ממשלת ישראל תוכנית להמשך פיתוח הפרויקט, ייאלצו בתקופה הקרובה בתעשייה האווירית להיפרד מאנשי הצוות המובחרים שאחראים על פיתוח, ייצור, הרכבה ושיגור הלוויין לחלל. מדינת ישראל לא מוכנה להשתתף בסבסוד עלויות הפיתוח של הלוויין העתידי עמוס 7.
התעשייה האווירית משקיעה המון כסף, אולם ממשלת ישראל מדללת תקציבים. הערכות הן שבין 200 ל־250 עובדים ילכו הביתה, ומדובר בעובדים המובחרים שבמובחרים שבשוק לווייני התקשורת בחלל.