פיצוץ עמוס 6: התעשייה האווירית תשלם לחברת חלל תקשורת 173 מיליון דולר

היקף ההוצאות של התע"א יעמוד על כ-180 מיליון דולר. לטענתה, היא מחזיקה בפוליסת ביטוח שמכסה את כל הסיכונים. במקביל ממשיכה החקירה בפלורידה

נועם אמיר צילום: ללא
מעריב אונליין - זכויות יוצרים
מעריב אונליין - זכויות יוצרים | צילום: מעריב אונליין
2
גלריה

התעשייה האווירית הדגישה היום כי היא מחזיקה בפוליסת ביטוח המכסה את כל הסיכונים ללוויין במשלוח ובאתר השיגור. להערכתה, בהתאם לתנאי הפוליסה, היא זכאית לשיפוי ביטוחי מלא והיא פועלת מול הגורמים המבטחים לקבלת השיפוי הביטוחי כאמור.

טיל פלקון 9. צילום: AFP
טיל פלקון 9. צילום: AFP | טיל פלקון 9. צילום: AFP

בתוך כך צוות החקירה בפלורידה המשיך בסוף השבוע לחקור מה גרם לפיצוץ שהרס את הלוויין בזמן הכנתו לשיגור, שהיה אמור להתבצע אמש, במוצאי שבת. מהחקירה הראשונית עולה כי הפיצוץ אירע דקות אחדות לאחר שהחלה סדרה של בדיקות מרחוק והכנת המערכת לתדלוק ראשוני של מכלי החמצן, שאמורים לספק את הבעירה בשיוט הלוויין בחלל החיצון.

המומחים מעריכים כי בשלב הזה הייתה דליפת דלק ושילוב של ניצוץ הוא שגרם לבעירה הראשונית, שהובילה לפיצוץ הגדול. צוות המומחים, שכולל גם נציגים של חיל האוויר האמריקאי וחברת SpaceX, ימשיך בימים הקרובים בחקירה.

כפי שפורסם לראשונה ב"מעריב־השבוע" בחודש אפריל, בתעשייה האווירית חוששים לגורל תעשיית לוויני התקשורת. אם בימים הקרובים לא תיזום ממשלת ישראל תוכנית להמשך פיתוח הפרויקט, ייאלצו בתקופה הקרובה בתעשייה האווירית להיפרד מאנשי הצוות המובחרים שאחראים על פיתוח, ייצור, הרכבה ושיגור הלוויין לחלל. מדינת ישראל לא מוכנה להשתתף בסבסוד עלויות הפיתוח של הלוויין העתידי עמוס 7.

התעשייה האווירית משקיעה המון כסף, אולם ממשלת ישראל מדללת תקציבים. הערכות הן שבין 200 ל־250 עובדים ילכו הביתה, ומדובר בעובדים המובחרים שבמובחרים שבשוק לווייני התקשורת בחלל.

תגיות:
תעשייה אווירית
/
עמוס 6
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף