בעקבות זאת הושבת כל המערך והוקמה ועדת חקירה לבדוק את הסיבה לסדק. במקביל המערך הטכני של חיל האוויר פתח בבדיקה יסודית למצוא האם יש סדקים במסוקים אחרים. החקירה העלתה כי לאחר 2000 שעות טיסה מסתמנת מגמה של היסדקות של הלהב הזה בשל עייפות החומר.
במקביל נתגלה סדק במסוק נוסף בטייסת אחרת של החיל. על רקע זה הוחלט כי הלהבים יוחלפו לאחר 1600 שעות טיסה או במילים אחרות אורח החיים שלהם יקוצר בעשרים אחוזים. קצין בכיר בחיל אמר בתדריך לעיתונאים כי כעת ה"אתגר של החייל הוא להחזיר את הטייסים לכשירות".