עם זאת, במהלך התחקיר עלה גם כי התקנת המוט נעשתה לפי הוראות חברת בואינג, יצרנית המטוס. "למרות התקלה החריגה לא מצאנו רשלנות באירוע. היה במקרה הזה פער מקצועי בספרות שבו פירוט ההתקנה לא נכתבו הוראות לגבי הצורך בהידוק המוט. הגענו למסקנה כי יש כאן פערים רחבים שלנו בתהליך ההכשרה שלנו את הטכנאים עוסקים בתחום הזה. אם היינו מאשימים את הטכנאי הספציפי בלבד זה בבחינת האשמת הש"ג", אמר אל"מ יואב. התחקיר בוצע בהשתתפות חיל האוויר האמריקאי וחברת בואינג.
כזכור, במהלך חודש אוגוסט האחרון, התרסק מטוס אפאצ'י כאשר הגיע לנחיתה בבסיס רמון של חיל האוויר, לאחר סיום טיסת תרגיל. מלבד זהר, נפצע באורח קשה הטייס האחורי, קצין בשירות סדיר שטס עמו. זמן קצר לפני התאונה דיווח הטייס למגדל הפיקוח והבקרה על תקלה טכנית, ודקות אחדות לאחר מכן, בהגיעו לגובה מגדל הפיקוח של הבסיס, התרסק המטוס.