מצה"ל נמסר כי "צוות התחקיר ממשיך לבדוק שני כיוונים עיקריים: תפעול הטסתי שהוציא את המטוס מחוץ למעטפת הטיסה; תקלה טכנית במנוע או בהגאים במהלך תפעול הטסתי, שתרמה ליציאת המטוס ממעטפת הטיסה".
בנוסף, מציינים בצה"ל, התבצעה טיסת בדיקה ייעודית על מטוס ה"סנונית" ע"י טייסי ניסוי מטייסת מנ"ט (מרכז ניסויי טיסה), ששחזרו את מתווה הטיסה במאפיינים שדמו ליום התאונה (שעה ומזג אוויר). כמו כן, בוצעה פנייה ליצרנית המטוס שביצעה גם היא טיסת בדיקה לבקשת חיל האוויר. "חברת המטוס הגיעה לארץ לסייע בבדיקות הטכניות. בנוסף, המנוע ומדחף המטוס נשלחו לבדיקות מקיפות בארה"ב ועברו תהליך חקירה יסודי", נמסר מצה"ל.
בחיל האוויר מדגישים כי חקירת המנוע וחקירת מערכת ההיגוי לא הסתיימו, לא נמצאו עדויות לכשל טכני במנוע או במערכת ההיגוי. בנוסף, קיימים רכיבים שבשל מצבם לאחר התאונה לא ניתן למצות את חקירתם ולשלול את תרומתם לתאונה.
"על אף מורכבות והקושי הרב בחקירה בעקבות מחיית המטוס אנחנו נמשיך לחקור במקצועיות ונהפוך כל אבן על מנת שנדע להגיד מה קרה ואיך קרה", אמר מפקד חיל האוויר, שהורה להשלים את החקירה המקיפה של התאונה.
כזכור, מדריך הטיסה, רב-סרן (מיל') איתי זיידן, היה טייס קרב מבצעי במילואים בטייסת 201 וצבר למעלה מ-3,000 שעות טיסה על מטוסי קרב. בעבר פיקד על טייסת מיון, בתקופה זו ביצע כ-470 שעות טיסה על מטוס ה"סנונית". לאחר פרישתו משירות קבע, שירת כמדריך טיסה בטייסת מיון ומונה לפקד עליה כממלא מקום מפקד הטייסת. החניך, רב"ט ליהוא בן-בסה, היה בשלב "המכין" בקורס הטיס, כארבעה חודשים מתחילתו, בשלב הטיסות הממיינות, וזו הייתה טיסתו התשיעית (צ'ק 9) על מטוס ה"סנונית".