"למעשה עד לרגע זה אנחנו לא יודעי את התשובה לשאלה, אנחנו בתחילתה של החקירה וכל הכיוונים פתוחים בפנינו. גם אני ראיתי חלק מהפרסומים שראו כדור אש שאולי מעיד על תקלה טכנית במנוע או דבר אחר. אבל אני לא יודע את התשובה באופן ודאי לדברים הללו. הם פגעו במים ללא הודעת קשר לפני". כוכב ציין עוד כי הטייסים לא הספיקו לשדר אותות מצוקה.
בהתייחס לאפשרות שמדובר בפיגוע טרור, אמר: "היו אתמול הרבה דיווחים, הרבה מאוד דיווחים, רובם אינם נכונים ומוקדמים מדי. אנחנו לא חושבים שמדובר בפיגוע חבלני עוין".
באופן דומה, הוא העריך כי לא מדובר במתקפת סייבר. "נראה לי אפשרות קלושה ואינה נכונה אבל אני זהיר כי מוקדם מדי לקבוע", אמר כוכב.
"המסוק הימי הוא הכלי שמאפשר לחיל הים לראות מעבר לאופק", הסביר טסלר והוסיף: "היום, כשטווח הטילים הוא ארוך וטווח הראייה שלנו הוא טווח האופק, הוא מאפשר להיות העיניים של הספינה ולראות מקומות שאי אפשר לראות בדרך אחרת. כלומר, במקומות שבהם מערכות הספינה לא יכולות לראות קדימה. המסוק נמצא ומעביר את המידע בזמן אמת ללוחמים בסטי"ל. הסטי"לים שלנו הם לא נושאות מטוסים, הנחיתה היא מאוד מורכבת. זה אתגר מאוד גדול עבור הטייסים, אבל יש טייסים מצוינים שמאוד מיומנים בתחום הזה".
טסלר הדגיש כי בעבר לא אירעו תאונות של מסוקי "עטלף". לדבריו, הייתה ב-1996 תאונה של דולפין, המסוק שקדם לו. "המסוק הזה מאוד בטוח. הוא נמצא 25 שנה בארץ, ולא ידענו אירועים מהסוג הזה. הוא מוכר בעולם ולא ייחודי לנו. הגורם לתאונה היא ככל הנראה טעות אנוש".
הוא הוסיף כי "הטיסה מעל ים היא טיסה מאוד מורכבת, בדרך כלל בלילות, בלי שרואים אופק חיצוני, מה שמקשה מאוד על הטייסים, וזה מאוד מאתגר. בנוסף, כל נושא ההנמכה לים, שהוא מאוד שטוח והומוגני, מאוד מקשה על הטיסה. פני המים לפעמים נראים בדיוק כמו שאר תמונת העולם. יכול להיות שיש גם גורם טכני אבל תסריט שבו טייס לא מזהה את קו המים הוא חריג ביותר ואסור שיתרחש".
על התמונות של אש שפרצה מלהבי המטוס והקפיצה של הקצין הפצוע, אמר: "התמונה תתבהר מכיוון שיש את העדות החיה, וגם מוציאים את השברים. הבדיקות האלה בדרך כלל לוקחות זמן. חקירה כזו לוקחת שבועות ארוכים. הפרטיים הראשוניים יכלו להיות ברורים יותר מיום שיש עדות חיה של אדם שהיה שם, ולשמחתנו ניצל".