כך כתב הרב קוק: "אור אלוהי עליון מתהלך בתנועת הפועלים הכללית וגם הישראלית הפרטית. הערכה של יגיעת הכפיים היא יסוד תיקון העולם". הרב קוק נאבק על זהותה של הציונות, וראה בהנהגתו שלא נכון להחזיק בעמדות שאינן מתחדשות בתוך מסגרת ההלכה.
דרישתו של חולדאי היא בבחינת קריאת השכמה למחשבה, ואם תרצו, דגל צהוב לבחינת ההנהגה האורתודוקסית את אופייה של השבת הישראלית ואת מרחב החיים בבתי הכנסת. והכל בתוך מסגרת ההלכה.
אם הרשויות המקומיות, באמצעות רשתות המתנ"סים המקומיות, יזמינו הצגות ילדים ללא חילול שבת; או שקהילות דתיות חזקות, המפעילות מרכזים קהילתיים, יארחו במתחמיהם הצגות ללא חילול שבת – במה הדבר שונה מפעילות תנועת נוער דתית או חרדית? במה שונה שחקן שיושב במתנ"ס ומספר סיפור לילדים צעירים, מאשת קהילה המעבירה שיעור לילדים ומקריאה סיפור חסידי מהספר "כה עשו חכמינו"? אין שוני, חוץ מאשר חשיבה מחוץ לקופסה, המעדכנת את חוויית השבת הישראלית.
נמשיך. מדוע בערים שיש בהן מוזיאונים לא תתאפשר כניסה ללא חילול שבת עם רכישת כרטיסים מוקדמת, וזאת בקידום ההנהגה הדתית המקומית? מה ההבדל בין סיור בתערוכה ללא חילול שבת, לבין הרצאה או שיחה שניתנת בבית הכנסת אחר התפילה?
לאותם אלו שיאמרו לי כי השחקן שיציג יחלל שבת בהגעתו, וכך גם מי שיפתח את המוזיאון, אומר כי יהיה ניתן להשתדל שלא, ואוסיף כי כדאי לאותם מדקדקים לבדוק את הנעשה בחלק ממקהלות החזנים ברחבי הארץ, תופעה שעמלים לצמצמה.