אם נחזור לעובדה שקבע סיימון סבאג מונטיפיורי, כי רק תחת שלטון ישראל התקיים חופש דת אמיתי בירושלים, אני מוצאת לכך הסבר מאלף באחד ממאמריו מאירי העיניים של סבי, הרב אברהם חזן זצ"ל: שמה של ירושלים רומז על טבעה של תפיסת השלום היהודית. בעוד באסלאם השלום תמיד יהיה הפסקת אש זמנית במערכה אינסופית נגד הכופרים שסופם להתאסלם, השם העברי "ירושלים" בצורת הרבים שלו מפצל את השלום לשניים. הוא לא יכול להיות שלום במעמד צד אחד, אלא שלום אוניברסלי בין עמים המכירים ומכבדים איש את מורשת רעהו.