הרב יצחק יוסף, הרב הראשי לישראל, ביקש משר הפנים והבריאות החדש, משה ארבל, לתקצב את הרשויות המקומיות במטרה שיתמכו בהקמה ובמימון של מוסדות דת. הרב הראשי הוסיף: "זה לא חוקי ולכן אל תגיד את זה במפורש, אלא נעשה את בצורה חכמה". ענת דוידוב דנה על כך ברדיו 103fm עם עו"ד ד"ר אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, אשר הגיב לדברים. 

"אל תגיד להם במפורש, זה לא חוקי": המסר של הרב הראשי לשר הפנים

"שר חדש שנכנס לתפקידו, קורא לו הרב יצחקי יוסף, שהוא לא רק רב ראשי אלא גם דיין שיושב בבית הדין הרבני, הוא קורא לו לעשות מעשה דרעי", אמר עו"ד שרגא בתקיפות, והזכיר: "מה שדרעי עשה לפני 30 שנה ובגין זה הלך לכלא, בגין העבירות האלה שהוא ביצע של מרמה והפרת אמונים. אנשים שכחו, אבל זו בדיוק אותה עשייה. הוא מתנה את העברת התקציבים, כך הציע הרב, בהקמת בתי כנסת וישיבות. זה בדיוק מה שהיה בתיק הציבורי, זה אירוע שהוא מבחינתו של הרב הוא עבירה חמורה על כללי האתיקה".

על השאלה מדוע התלונה הוגשה לנציב התלונות על השופטים, הסביר שרגא: "דיין מעמדו כשופט. הוא יושב בבית הדין הרבני הגדול כרב ראשי, הוא פוסק פסיקות, קובע הלכות, ולכן הוא כפוף לנציב הקבילות על השופטים. לכן התלונה הוגשה אליו, וזה נעשה בכדי לחסוך בסופו של יום מהשר הנכנס, הוא שם מכשול בפני שר, למנוע ממנו מעשים שיגלגלו אותו לעשייה פלילית בסוף היום. הוא עושה את זה, והוא עומד על מעשיו, ושוב - אנחנו נמצאים פה בסיטואציה בה נכנס שר חדש, הוא מקבל שני תפקידי שרים סופר משמעותיים".

"דרעי בתמונה, ודרעי לא בחינם הפקיד את המשמורת הזו בידיו של ארבל", הוסיף. "יש את חוק דרעי 2, שיאפשר במידה והוא יעבור, יאפשר לדרעי לחזור. דרעי הפקיד את הפיקדון הזה בידיו של ארבל בכדי שעוד חודשיים כאשר החוק יעבור הוא יוכל לקבל את הנדוניה הזו חזרה. הכול מתוכנן", טען.

"חוק דרעי הראשון עבר, שהוא היה תיקון לסעיף 6 לחוק יסוד הממשלה שהוסיף את עילת המאסר בפועל, וכך דרעי חשב שהוא יוכל להימלט מהתחייבויותיו לבית המשפט שהוא לא יכהן כשר. בית המשפט העליון בהרכב של 11 שופטים לא קיבל את הטענה הזו ולמרות שהחוק תוקן, בית המשפט העליון פסל אותו מתפקידו, ודרעי מנסה לצמצם את עילת הסבירות ככה שלמרות החלטת 11 השופטים הוא יוכל לחזור ולהיות שר. הוא מפקיד את הפיקדון הזה בעירבון כי המינוי הזמני של השלושה חודשים יסתיים, תוך תקווה לחזור ולכהן כשר. הכול פה קומבינה על קומבינה", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm