על רקע שיחות ההידברות על הרפורמה במערכת המשפט בבית הנשיא, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התראיין הערב (ראשון) לערוץ CBS האמריקאי והצהיר כי "יש רוב שמאמין שאנחנו צריכים רפורמה משפטית, ויש הכרה בשני הצדדים, גם בצד שלי, שההצעה המקורית היא בלתי מתקבלת, והיא לא תתרחש".

בפתח הריאיון, נשאל מדוע הממשלה ממשיכה להתעקש על חקיקת הרפורמה, בזמן שישראל זקוקה לאחדות לאומית. ראש הממשלה השיב כי "אני חושב שיש קונצנזוס שצריך לבצע תיקון במערכת המשפט, יש הבדל דרמטי כמובן בדרך שבה אנו רואים כיצד צריך לבצע אותם. אבל אני חושב שזה לא צריך להשפיע על העובדה שאנחנו חוגגים את הנס של העידן המודרני, 75 שנים, לשינוי שחל בעם היהודי, לאחר השואה, והקמנו מדינה יהודית שהפכה לכוח בעולם. המחאות מציגות את הכוח שלנו. אין ספק שישראל תישאר דמוקרטית".

לאחר מכן, נשאל על היחסים בין ישראל לארה"ב ועל המתיחות עם הנשיא ביידן, בצל חקיקת הרפורמה. נתניהו השיב כי "אני מעריך את היחסים עם ארה"ב ואת החברות ארוכת השנים עם הנשיא ביידן. בזמן שאנו מדברים, יש צוות מהמפלגה שלי, הליכוד, עם חברי הכנסת מהאופוזיציה, זו הפעם השישית, בחיפוש אחר פשרה. לא בורחים מהמבעיה, מנסים לפתור אותה".

ביידן נואם  (צילום: רויטרס)
ביידן נואם (צילום: רויטרס)

"יש דברים במערכת האמריקאית שהם שונים מהמערכת בישראל. למשל, בארה"ב רק מי שנבחר בוחר את השופטים לבית המשפט העליון, ופה אומרים 'זה לא ייתכן, אנחנו לא נהיה דמוקרטיה יותר'. אז בעצם, אני אומר שאני לא רוצה שליטה מוחלטת של הכנסת על בית המשפט ואני עומד מאחורי זה. אני חושב שבחודשים מאז שהקמתי את הממשלה שלי, יש רוב שמאמין שאנחנו צריכים לבצע רפורמה".

בהמשך, נשאל על הקמת המשמר הלאומי, והטענה כי הוא יהיה תחת סמכות השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. לדבריו של ראש הממשלה, "המשמר הלאומי הוא לא רעיון שלו, זו הצעה של הממשלה הקודמת, כי לישראל יש כמות קטנה של שוטרים ביחס לאוכולוסייה, ולא כמו כוחות משטרה גדולים בעולם, אנחנו מתמודדים עם טרור. לא מדובר במיליציה של אף אדם, זה לא יקרה".