יום ארוך של שיחות הידברות אינטנסיביות בחסות הנשיא נרשם אתמול אחרי הפסקה של כמה ימים. נציגי הקואליציה והאופוזיציה קיימו דיון ארוך ומעמיק בענייני חוק יסוד "החקיקה", הן ביחס לאופן החקיקה והשינוי של חוקי יסוד, והן בנושאי הביקורת השיפוטית. אחרי הדיון נמסר מבית הנשיא: "הנושאים מורכבים ועקרוניים, ומטבע הדברים הדיון יימשך".

צוות המו"מ של העבודה להידברות על הרפורמה פורש מהשיחות בבית הנשיא

בהודעת בית הנשיא צוין כי השיחות מתקיימות באווירה עניינית וטובה, ומתוך מחויבות להגיע להסכמות. הצדדים הסכימו, בין היתר, שחוק יסוד "החקיקה" הוא אבן דרך מרכזית להסדרת היחסים בין הרשויות וצעד קדימה לקראת הסדרה חוקתית. המשתתפים הביעו תקווה שיום הזיכרון המקודש יעבור בכבוד הדדי בין כל חלקי העם. הדיונים צפויים להימשך ביום חמישי.

על אף ההודעה המעודדת מטעם הנשיא, הצדדים ממשיכים להצביע על הפערים המשמעותיים. גורמים בכל הצוותים משדרים פסימיות באשר להיתכנות להגיע להסכמות, לפחות בזמן הקרוב.

לדברי גורמים באופוזיציה, "לצד העובדה שלא נרשמה התקדמות ולא הסכמות, יש לציין שהיה דיון מעמיק מאוד". אתמול השתתפה בשיחות סוזי נבות, סגנית נשיא למחקר במכון הישראלי לדמוקרטיה, שמייעצת לצוותי האופוזיציה.

"נבות מכירה טוב את ההתמודדות מול פורום קהלת, והיה לה הרבה מה להגיד על דברים של אביעד בקשי שמייצג את קהלת בצוות הקואליציה", אמרו אנשי האופוזיציה.

עוד מציינים גורמים באופוזיציה כי "יש יתרון לעובדה שמדברים על כל הנושאים במקביל ולא לפי סדר מסוים. כך גם מכירים את הקווים האדומים של כולם בכל הסוגיות, וגם בונים אמון בצוות. לכן יש לברך על כך שדנים בהכל במקביל".