משרד החוץ הירדני אישר אמש, כי חבר הפרלמנט עמאד אל-עדואן, נעצר במעבר אלנבי בחשד לניסיון הברחת זהב ואמצעי לחימה. בין היתר, אנשי המכס תפסו 100 ק"ג זהב, 12 נשקים ארוכים, 12 אקדחי זיג ו-167 אקדחי גלוק. כעת, נשאר לגלות, מי הוא בעצם עמאד אל-עדואן?

חבר הפרלמנט הירדני נולד ב-1988, ומתגורר בעיר סלט, בירת מחוז בלקא והעיר החמישית בגודלה בממלכה ההאשמית. אל-עדוואן הוא עורך דין, בעל תואר שני במשפט בינלאומי, וידוע בדעותיו האנטי-ישראליות. בעקבות כך, משמש כחבר בוועדת פלסטין של הפרלמנט הירדני.

אל-עדוואן לא חושש להביע את דעתו החריפה נגד ישראל, ואף הצהיר בעבר כי הוא תומך בתנועות ההתנגדות הפלסטיניות, בהן תנועת חמאס ו"בסמל הערבי", דובר הזרוע הצבאית של הארגון, אבו עוביידה. כמו כן, הצהיר כי יש לגרש את השגריר הישראלי מעמאן, ולהחזיר את השגריר הירדני מישראל.

למרות המעצר שעורר סערה בישראל, בפרלמנט הירדני וברשתות החברתיות הביעו תמיכה בעימאד אל-עדוואן. מזכ"ל מפלגת "חזית הפעולה האסלאמית-הירדנית", אמר, כי "הניסיון להעביר את נשק לפלסטין כדי לתמוך בהתנגדות לכיבוש היא חובה חוקית והכרח לאומי, כל עוד הכיבוש נמצא על אדמת פלסטין. מחובתה של הממשלה לבקש את שחרורו ואת שחרותם של כל האסירים הירדנים בבתי הכלא בישראל".

לצד זאת, גם סופרים ואנשי רוח ירדנים הביעו את תמיכם באל-עדוואן. הסופר הירדני יאסר אל-זעאתרא, צייץ כי "מזדהים עם חבר הפרלמנט שנעצר על ידי רשויות הכיבוש. לא שמענו ממנו, ואסור לנו לסמוך על הקריינות של הפולשים הרצחניים שמטילים מצור על עמנו. הם האחרונים שיכולים לדבר על בריתות ושכנות, כי הם מהווים איום קיומי על ירדן, בנוסף לגזילת השטחים הפלסטינים".

גם הסופר אחמד אל-עומרי, צייץ כי "על הממשלה לעשות כל מה שברשותה כדי לשחרר את הנציג הירדני ו-19 ירדנים נוספים הכלואים בבתי הכלא בישראל. אל-אדוואן מייצג את הדופק של הרחוב הירדני והתמיכה בהתנגדות הפלסטינית, שכן זו זכות וחובה. העם הירדני תומך בו ובהתנגדות".

כאמור, משרד החוץ הירדני אישר אמש כי חבר הפרלמנט עימאד אל-עדוואן, נעצר במעבר אלנבי בחשד לניסיון הברחת זהב ואמצעי לחימה. מטעם משרד החוץ בעמאן נמסר כי "אנו עוקבים אחר הנושא ונוקטים בצעדים הנחוצים". אנשי המכס במעבר אלנבי, שלא היו אמורים לבדוק את חבר הפרלמנט, קיבלו מידע מוקדם ועל כן ביצעו בידוק. במהלך הבדיקה, מצאו 100 ק"ג זהב, 12 נשקים ארוכים, 12 אקדחי זיג ו-167 אקדחי גלוק. חבר הפרלמנט הירדני ח'ליל עטיה קרא לרשויות בישראל לשחרר אותו "באופן מיידי".