שגריר ירדן בישראל, ר'סאן אל-מג'אלי, צפוי להיפגש היום (שני)  בצהריים עם חבר הפרלמנט הירדני, עימאד אל-עדוואן, שנעצר בישראל בחשד לניסיון הברחת נשק וזהב דרך מעבר אלנבי, כך דווח בסוכנות עמון ניוז הירדנית. עוד דווח כי משפחתו של חבר הפרלמנט נמצאת בקשר רציף עם יו"ר הפרלמנט הירדני אחמד אל-ספדי ושר החוץ איימן אל-ספדי באמצעות בן דודם, מנהל המשרד לביטחון פנים הירדני לשעבר. 

תומך חמאס שדרש לגרש את שגריר ישראל מעמאן: זה חבר הפרלמנט הירדני שנעצר
"תסבוכת דיפלומטית": האם ישראל עומדת בפני הידרדרות ביחסים עם ירדן? | האזינו

כזכור, אל-עדוואן נעצר אתמול במעבר אלנבי בחשד לניסיון הברחת זהב ואמצעי לחימה. אנשי המכס במעבר אלנבי, שלא היו אמורים לבדוק את חבר הפרלמנט, קיבלו מידע מוקדם ועל כן ביצעו בידוק. במהלך הבדיקה, מצאו 100 ק"ג זהב, 12 נשקים ארוכים, 12 אקדחי זיג ו-167 אקדחי גלוק. 

משרד החוץ הירדני הדגיש כי הוא פועל בתיאום עם הרשויות הרלוונטיות בממלכה. הדובר הרשמי, סינאן אל-מג'אלי, אמר כי המשרד פועל לברר את מהות המקרה ולטפל בה בהקדם האפשרי. חבר הפרלמנט הירדני ח'ליל עטיה קרא לרשויות בישראל לשחרר אותו "באופן מיידי". 

מעבר גשר אלנבי לירדן (צילום: רויטרס)
מעבר גשר אלנבי לירדן (צילום: רויטרס)

 בפרלמנט הירדני וברשתות החברתיות הביעו תמיכה בעימאד אל-עדוואן. מזכ"ל מפלגת "חזית הפעולה האסלאמית-הירדנית", אמר, כי "הניסיון להעביר את נשק לפלסטין כדי לתמוך בהתנגדות לכיבוש היא חובה חוקית והכרח לאומי, כל עוד הכיבוש נמצא על אדמת פלסטין. מחובתה של הממשלה לבקש את שחרורו ואת שחרותם של כל האסירים הירדנים בבתי הכלא בישראל".

לצד זאת, גם סופרים ואנשי רוח ירדנים הביעו את תמיכם באל-עדוואן. הסופר הירדני יאסר אל-זעאתרא, צייץ כי "מזדהים עם חבר הפרלמנט שנעצר על ידי רשויות הכיבוש. לא שמענו ממנו, ואסור לנו לסמוך על הקריינות של הפולשים הרצחניים שמטילים מצור על עמנו. הם האחרונים שיכולים לדבר על בריתות ושכנות, כי הם מהווים איום קיומי על ירדן, בנוסף לגזילת השטחים הפלסטינים".