מושל פלורידה, ומי שהפך לכוכב המפלגה הרפובליקנית בבחירות האמצע, רון דה-סנטיס יגיע השבוע לישראל. על אף שלא הכריז עדיין באופן רשמי כי ירוץ לבחירות לנשיאות ב-2024, הסקרים הפנימיים בארה"ב כבר הפכו אותו למועמד שעלול לסכן את נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ.

לפני שיגיע לישראל ויערוך מסיבת עיתונאים ביום חמישי הקרוב, הגיע מושל פלורידה ליפן, שם נפגש עם ראש הממשלה פומיו קישידה. על פי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, דה-סנטיס הביע תמיכה במדינה, ושניים דנו ב"פרובוקציות" של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, ובמפלגה הקומוניסטית של סין. דה-סנטיס הדגיש כי "דנו באתגרים הביטחוניים באזור, ובחיזוק ההגנה של יפן. הצלחתי להעביר טיפה על מה שקורה בפלורידה, והוא מאוד התרשם מכך". דה-סנטיס יגיע לישראל במסגרת שורה של ביקורים שהוא עורך מחוץ לארה"ב, הכוללים גם את קוריאה הדרומית ובריטניה.

רון דה סנטיס (צילום: רויטרס)
רון דה סנטיס (צילום: רויטרס)

במהלך ביקורו ביפן, נפגש גם עם נציגי חברות תעופה מקומיות, על מנת לפעול לפתיחת קו תעופה ישיר בין יפן לפלורידה. למרות שהמושל מסוקר בהרחבה בארה"ב, הרפובליקני הבכיר פחות מוכר באזור. כך למשל, על פי הדיווח בעיתון האמריקאי, יפנים רבים הגיבו "בתמיהה" לאחר ששמעו כי הוא מגיע לביקור במדינה.

בתוך כך, אנליסטים פוליטיים בארה"ב העריכו כי דה-סנטיס יכריז על ריצה לנשיאות לאחר שיסתיים מושב החקיקה במדינת פלורידה בחודש מאי הקרוב. בסקר האחרון שנערך על ידי רשת NBC, עולה כי טראמפ בן ה-76 עדיין מוביל בתמיכת הרפובליקנים עם 46%, לעומת דה-סנטיס שעומד על 31%. במקום השלישי מופיע סגן הנשיא לשעבר, מייק פנס עם 6% בלבד. בנוסף, הסקר של רשת NBC הציג כי רוב הציבור האמריקאי כלל לא מעוניין שביידן וטראמפ יתמודדו בבחירות לנשיאות ב-2024. על פי הסקר, 70% מכלל הציבור ו-51% מהדמוקרטים, מאמינים שביידן בן ה-80 לא צריך לרוץ לכהונה שנייה, כשהטענה העיקרית היא גילו המופלג