המחלוקת בקרב המשפחות השכולות, באשר לביקורי השרים בטקסי יום הזיכרון עלתה היום (שני) מדרגה, כששר המורשת, עמיחי אליהו, התייחס לביקורו הצפוי של השר איתמר בן גביר בטקס זיכרון בבית הקרבות בבאר שבע, ואמר כי במידה ובן גביר יחליט בסופו של דבר לא להגיע לטקס כבקשת המשפחות, הוא "נכנע לטרור" כלשונו. 

חני כהן אורון, אלמנתו של סר"ן דודי כהן ז"ל שנפל במלחמת יום הכיפורים, הגיבה לאמירה של השר אליהו ותקפה: "אני ללא מילים. אין גבול. עוטפים את כל הדבר הזה עם בקשה לאחדות, אחים אנחנו. איזה אחים אנחנו? אני טרוריסטית? אנרכיסטית? זה חסר גבולות. האמירה הזאת מתדלקת אנשים ברחוב. יצאנו אתמול מבית העלמין הצבאי בבאר שבע, עשינו טקס. ביציאה מבית העלמין הגיע זוג שהתחיל לצעוק עלינו שאנחנו מפלגים את העם, הם לא יודעים מי אני בכלל, הייתי בסך הכל עם דגל ישראל".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"אתמול קיבלנו פרומו למה שיקרה מחר. מחר יהיה שם גהינום. אני בת 73, אני לא רוצה להיות שם, אני מפחדת. זה מה שבן גביר מחפש, הוא מחפש אש. מה שמעניין אותו זה שיהיו שם מצלמות ויסקרו אותו, אני בטוחה שהוא כבר ביים משהו שיקרה מחר, אבל למה על חשבון הכאב שלי? מה שנאמר זה לא פליטת פה, זה מה שהם חושבים. בהתבטאויות שלהם הם הורסים כאן כל חלקה טובה", טענה.

אורנה מיינפלד, אימו של סמל גדי מיינפלד ז"ל שנפל בקרב ברצועת הביטחון בלבנון סיפרה: "גדי שירת בפלחן גבעתי בתור חובש קרבי. הם יצאו למערב 9 לוחמים, בתחילת ההתקלות נפצע אחד הלוחמים וגדי טיפל בו. מפקד הפלוגה שאל אם הוא ישאר לשמור על הפצוע, אבל הוא רצה להמשיך להסתער וכך הוא החליט על הגורל שלו. נהרגו יחד איתו עוד ארבעה לוחמים. לדעתי מקומו של בן גביר בכלל לא להגיע לבאר שבע. עדיף שפוליטיקאים לא יגיעו בכלל, שיתעסקו בלהרגיע את הרוחות - לא להוסיף שמן למדורה".

היא הוסיפה וציינה כי: "בן גביר לא לבש יום אחד מדים, לא שירת יום אחד בצבא, הוא לא עמד ולו פעם אחת במסדר כבוד לחיילים היקרים והטהורים שלנו שנפלו. אז בטח שאין לו מה לעשות ביום הכי קדוש, במקום הכי קדוש בארץ הזו. שישב בבית ולא יגיע". 

בתגובה לדבריו של השר עמיחי אליהו אמרה: "מה אנחנו טרוריסטים? ככה הוא בוחר להגדיר אותנו ההורים השכולים? טרוריסטים? מאז שגדי נפל עברו 14,380 יום שאני לא ישנה בלילה בשקט, שיתבייש לו. בן כמה הוא היה כשהבן שלי נפל? בושה".