במהלך טקסי הזיכרון בבתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ אירעו היום (שלישי) מספר הפרעות לשרים שהגיעו לנאום, ובהם שר הביטחון יואב גלנט, שרת התחבורה רגב, השר בן גביר, השרה גמליאל, סילמן, אקוניס, משה ארבל וסגנית השר מיכל וולדיגר. ממארגני ההפגנות נגד הממשלה והרפורמה הובהר כי "לא אנחנו צעקנו בבתי העלמין, אלא המשפחות השכולות".

טקס מתוח בבאר שבע: עימותים וקריאות לעבר בן גביר, שהשיב: "תנו לו לצעוק, מותר לו"
נתניהו בטקס בהר הרצל: "נעמוד כאחים ונשיב את אורון, הדר, אברה והישאם"

ראשית, בבית העלמין הצבאי בקרית שאול בתל אביב הגיע לנאום שר הביטחון יואב גלנט, כאשר במהלכו הונף שלט מחאה ובו נכתב "אחי נהרג, אחייני נחטף ונרצח. במותם ציוו עלינו את הדמוקרטיה ולא את הדיקטטורה".

בבית העלמין הצבאי בחולון עלתה לנאום שרת התחבורה מירי רגב, ולאחריו נצעקו קריאות "בושה" לעבר השרה, ונאמר על ידי אחת המשתתפות: "היא לא יכולה להפסיק לזרוע הרס, לאחר הטקס היא תמשיך לעשות זאת". כמו כן, אחת מהמשתתפות אטמה את אוזנייה בהמלך נאומה של רגב.

קריאות במהלך נאום השרה רגב בחולון. צילום: אבשלום ששוני

שר המדע, החדשנות והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, הגיע לבבית העלמין הצבאי נחלת יצחק אולם להפתעת המשתתפים הודיע השר כי הוא מוותר על נאומו ונתן את זכות הדיבור לנינט מונשיין, אמו של שון מונשיין שנפל בצוק איתן.

אופיר אקוניס מוותר על נאומו בבית העלמין הצבאי בנחלת יצחק. (צילום: ללא קרדיט)

בבבית העלמין הצבאי בעוספיה אירעו עימותים רבים בין משתתפים לכוחות השיטור שהיו במקום בעת הגעת השרה גילה גמליאל. המשתתפים מנעו ממנה להיכנס לבית העלמין, זאת במחאה על חוק קמיניץ. השרה הגיעה למרות עמדת התושבים שהם לא מוכנים לקבל אותה והיא הגיעה תחת מאבטחי שב"כ, אולם לבסוף עזבה את המקום. עם זאת, גמליאל חזרה למקום לאחר מכן והניחה זר.

מהומות ועימותים בין משתתפים באזכרה בבית העלמין הצבאי בעוספיה לכוחות השיטור לקראת הגעת השרה גמליאל. (צילום דוברות המשטרה)

בתוך כך, משפחות שכולות בבית העלמין ברעננה הפריעו באמצע נאומה של סגנית שר האוצר ח"כ מיכל וולדיגר. משפחות החלו להשמיע קריאות ושירים ובמקביל משפחות אחרות דרשו מהן לכבד את המעמד.

בעת נאומה של השרה עידית סילמן בטקס בבית העלמין בקריית ענבים היו מספר הפרעות, והיא התקבלה בקריאות בוז מהקהל שהקשו עליה לנאום. בנוסף, במהלך נאומו של שר הפנים והבריאות משה ארבל אירעו דחיפות וצעקות בבית העלמין ברחובות.

כמו כן, השר איתמר בן גביר הגיע לבית העלמין הצבאי בבאר שבע למרות התנגדות המשפחות השכולות. במהלך האירוע נרשמו עימותים רבים בין המשפחות בטקס וקללות מחוץ לבית העלמין.

באחד מבתי העלמין, בן שכול נישק את קברו של אביו ואמר בבכי: "עשיתי לך המון כבוד, נציגי הממשלה לא נכנסו לבית העלמין".

בן שכול נישק את קבר אביו והודה שהצליח לא להכניס נציגי ממשלה לבית העלמין (צילום: יואב איתיאל, וואלה!)
בן שכול נישק את קבר אביו והודה שהצליח לא להכניס נציגי ממשלה לבית העלמין (צילום: יואב איתיאל, וואלה!)

שר הביטחון לשעבר בני גנץ צייץ בחשבון הטוויטר שלו "יום הזיכרון הכי עצוב שלי".