מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה היום (שלישי) לדיון מיוחד ב"סוגייה הפלסטינית",  זאת למרות פניות של שגריר ישראל לאו״ם, גלעד ארדן, לשנות את מועד הדיון ולא לקיימו ביום הזיכרון. בדיון שנערך לבקשת הפלסטינים על רקע ההסלמה האחרונה במצב בשטחי יהודה ושומרון, משתתפים גם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ושר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי.

ת'ור וונסלנד, שליח האו"ם למזרח התיכון, פתח את הדיון וסקר את אירועי האלימות בתקופה האחרונה מקרב שני הצדדים, ומנה את מספר הנפגעים הישראלים והפלסטינים באירועים השונים. בהמשך התייחס גם לירי מטח הרקטות מלבנון במהלך חג הפסח ולאישור של ממשלת ישראל להקמת תשעה יישובים חדשים עוד אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון.

השגריר גלעד ארדן מתח ארדן ביקורת קשה על ההחלטה לקיים את הדיון דווקא במהלך יום הזיכרון. ״ביקשתי מכם לשנות את מועד הדיון וההחלטה לקיימו בכל זאת רק מוכיחה את כל מה שאנחנו כבר יודעים על הגוף האנטישמי והמוטה הזה. בזמן שמדינת ישראל אבלה, המועצה הזו, כרגיל, תשמע שקרים בוטים המגנים את ישראל, ובינתיים כצפוי, האיום האמיתי על האזור, משטר האייתוללות באיראן, לא יהיה אפילו הערת שוליים בדיון של היום".

 בושה, בושה, בושה! אני מסרב לקחת חלק באבסורד הזה, במקום זאת אנצל את ההזדמנות כדי לכבד את זכרם של קורבנות הטרור הפלשתיני בשנה האחרונה ואת אלו שנפלו בעת מילוי תפקידם״, סיכם. בהמשך, השגריר ארדן הקריא את שמותיהם של הנרצחים בשנה החולפת, הדליק נר זיכרון ועזב את האולם.