במהלך טקסי הזיכרון בבתי העלמין אירעו מספר הפרעות לשרים שהגיעו לנאום. בעקבות כך, יו"ר ארגון יד לבנים, אלי בן שם, הודיע הערב (שלישי) כי בכוונתו לכתוב ביום ראשון הקרוב מכתב למזכירות הכנסת, בבקשה לקבוע כללים ברורים ולעשות חשבון נפש, משום ש"נחצו פה כל הקווים האדומים". בהודעתו, התייחס יושב ראש הארגון לבחירתו של השר לביטחון לאומי בן גביר להגיע לבית קברות צבאי במקום לטקס המשטרתי.

טקס מתוח בבאר שבע: עימותים וקריאות לעבר בן גביר, שהשיב: "תנו לו לצעוק, מותר לו"
אטימת אוזניים, צעקות ושר שוויתר על הנאום: צפו במחאות בבתי העלמין

בהודעתו, ביקר בן שם בחריפות את בן גביר, ואמר: "בן גביר היה צריך להיות בטקס של המשטרה, כל השנים מגיע לשם השר. במקום הוא בחר להגיע להיות במקום שיודע שיהיו פרובוקציות. זה גרם לזה שיתעסקו בקללות ואלימות מילולית ואלימות פיזית. הוא החמיר את הקרע", הדגיש. "מעולם לא ראיתי בבית קברות צבאי עשרות צלמים". 

"בסוף הנאום ראיתי מחיאות כפיים", הוסיף. "מעולם בבית קברות צבאי לא היו כפיים. הייתי באלפי אזכרות, מעולם לא מחאו כפיים באזכרה. פגיעה ברגשות הטקס והמקום. אני מתבייש. הוא צריך לעשות חשבון נפש למה שגרם. שרים אחרי שהיו איתם בעיות גילו גדלות רוח. הם אמרו – 'אם אני גורם למשפחה שכולה אחת שלא תוכל להתייחס עם זכרה – אני מוחל על כבודי'. ככה הוא היה צריך לנהוג. הוא צריך לעשות לעצמו חשבון נפש שגרם שמאות משפחות במקום להתעסק עם הנופלים והמורשת של הבנים יתעסקו בקללות וניבולי פה ואלימות.