נשיא המדינה, יצחק הרצוג, השתתף הבוקר (חמישי) בכנס "הפנים של ישראל" מטעם הג'רוזלם פוסט, שנערך במוזיאון הסובלנות בירושלים. הרצוג התייחס, בין היתר, לשיחות ההידברות בנושא הרפורמה המשפטית, והצהיר: "אעשה הכל כדי להגיע להסכמה רחבה".

בהשתתפות הרצוג ודה סנטיס: הצטרפו לשידור חי מכנס הג'רוזלם פוסט

"75 שנים למדינה היהודית והדמוקרטית זה באמת הנס של העולם המודרני. האירוע המדהים הזה בהיסטוריה של האנושות, לאחר שעם היהודי שרד 2000 שנות פרעות ואלימות, מתוך האפר של עמנו והשואה, חזרנו והקמנו מדינה", אמר הרצוג בפתח דבריו.

"התגברנו על הקשיים הגדולים ביותר שעמדו לפנינו. אנו מדינה עם משאבים טבעיים מינימליים, אך התגברנו על זה והתפתחנו בזכות המוח היהודי. הטכנולוגיה שלנו עוזרת כיום לעולם ברעב, בביטחון במלחמה במגיפות וגם בהתחממות הגלובלית", הוסיף הרצוג.

הרצוג בכנס הג'רוזלם פוסט בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)
הרצוג בכנס הג'רוזלם פוסט בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)

בהתייחס לשיחות על סוגיית הרפורמה במערכת המשפט אמר: "יש לנו הזדמנות נהדרת. אעשה הכל כדי להגיע לקונצנזוס, ושנצא מהמשבר הזה חזקים מתמיד. עלינו לעבוד ביחד, עם יהודי התפוצות, כדי לשמור על האחדות. אני מתחייב לפעול לכך בכוח כוחי. אנחנו בעיצומו של ויכוח והמטרה שכל הקולות יישמעו, אך תוך כיבוד ערכינו הדמוקרטים".

הרצוג התייחס גם לאיום האיראני, וציין כי "הסכמי אברהם תרמו לשלום לפרוץ באזור, וייצרו הזדמנות לישראל ולשכנותיה לא רק לשתף פעולה, אלא להכניס את המזרח התיכון לדיאלוג. אבל השינוי באזור לא יקרה לבד, אנחנו נצטרך לעבוד קשה, במיוחד בקיצוניות שיש באזור. ראינו בשבועות האחרונים את איראן וזרועותיה באזור, בסוריה, לבנון, כמו חיזבאללה חמאס והגי'האד האסלאמי, שבחודש הרמדאן פגעו בשלווה ובשקט של האזרחים הישראלים. אנחנו מצהירים שנפעל בכל צעד כדי להגן על אזרחינו, נילחם על היציבות באזור, כאשר ידינו מושטת לשלום לכל אומות האזור, כולל הפלסטינים".