יו"ר רע"ם, חבר הכנסת מנסור עבאס, התייחס הבוקר (חמישי) בכנס "פניה של ישראל" מטעם הג'רוזלם פוסט, הנערך במוזיאון לסובלנות בירושלים, לאלימות הגוברת במגזר הערבי, ואמר כי "הסיבה שאנחנו רואים הכפלה במספר מעשי הרצח מאז תחילת השנה טמונה בכך שהיכולת שלנו להשפיע על המדיניות מוגבלת מאוד".

הרצוג בכנס הג'רוזלם פוסט: "אעשה הכל כדי שנגיע להסכמה רחבה"

"המודל שאנחנו מנסים לייצר הוא מודל אזרחי, אתי, שיספק הזדמנות לשני העמים לחיות יחד", הסביר עבאס בפתח דבריו. "אנחנו רוצים לקדם שלום בין שני העמים בארץ הקדושה". 

על מכת האלימות בחברה הערבית אמר: "אין מקום לקשר אזרחים ערבים לכל התנהגות אלימה. בממשלה הנוכחית היכולת שלנו להשפיע על מדיניות מוגבלת מאוד, וזו הסיבה שאנחנו רואים שמספר מעשי הרצח מאז תחילת השנה הוכפל". 

כשנשאל האם יש אפשרות שהוא יצטרף לממשלה, אמר: "יש לנו עמדה עקרונית כי אנחנו מקבלים את החברה הישראלית כמו שהיא, למרות המחלוקות הפוליטיות שיש. אבל במציאות הפוליטית העכשווית אנחנו רואים שהממשלה מנסה לקדם נושאים שלא מקובלים עלינו. ראש הממשלה החליט להקים קואליציה שהוא מאמין בה, ואנחנו לא יכולים לכפות את עצמנו עליו, למרות שבשנתיים האחרונות ניהלנו משא ומתן עם הליכוד ולא פסלנו שותפות עם הצד הימני במפה הפוליטית. מה שמנחה אותנו זה היכולת להשפיע לטובת האזרחים בכלל ולטובת הערבים שיש להם בעיות קרדינליות, שאי אפשר לפתור אותן בכלים פרלמנטריים. צריך מדיניות ברמת הממשלה כדי שנוכל לתת מענה לבעיות השונות של החברה הערבית".