אנשי מחאת המילואימניקים של מערך המ"מ הגיעו הבוקר (חמישי) למחאה חריגה מחוץ לביתו של יו"ר מפלגת המחנה הממלכתי בני גנץ, בדרישה לא לשתף פעולה לקידום הרפורמה המשפטית. יו"ר סיעת המחנה הממלכתי חבר הכנסת זאב אלקין, לשעבר השר לענייני ירושלים ומורשת, התייחס הערב לדברים בשיחה עם פרופ' אריה אלדד ורוני בר-און ב-103FM.

מסר לנתניהו? שר מהליכוד: "בני גנץ מגלה לאחרונה אחריות לאומית מרשימה

"אני חושב שיש המון אנשים שמובילים את המחאה שחושבים אחרת, שדווקא מזדהים עם בני גנץ ועם הדרך שהוא הציג", אמר אלקין. "אם יש אנשים מסוימים שנושאים בעמדות יותר רדיקליות, זו זכותם. אנחנו נמצאים בעמדה מאוד פשוטה - מצד אחד, יש לנו עקרונות ועליהם אנחנו לא מוכנים לוותר במשא ומתן, לכן יכול להיות שלא נגיע להסכמות. זהו תסריט סביר מאוד. דבר שני, אנחנו גם לא נאיבים, אני מכיר היטב את המצב ויכול להיות שמה שקורה עכשיו בחדרי המשא ומתן זו טקטיקה. איך אני יודע את זה? למשל כשאני מסתכל על ההפגנה היום, הרי מדובר באירוע חסר תקדים, שהאנשים הכי בכירים בממשלה מפגינים נגד מדיניותה".

בהמשך הבהיר: "בגלל שהאלטרנטיבות ממש גרועות, גם אם הסיכוי לא ממש גדול, אנחנו חושבים שחובתנו למצות אותן, בטח אם אפשר להגיע לרפורמה נכונה".

על חגיגות ל"ג בעומר הקרב בהר מירון, והידיעה כי אין חברת ביטוח שמוכנה לבטח את האירוע, אמר: "אני לא מכיר את הפרטים של האירוע עד הסוף, אבל יש כרגע שר שזאת כמעט האחריות היחידה שלו בימים האלה. אם משהו לא בסדר, אני חושב שאסור לחזור על אותה הטעות שגרמה לאסון. אגב, אולי זה האסון האזרחי הכי גדול שהיה בהיסטוריה של מדינת ישראל מבחינת העוצמה שלו. לכן, האחריות היא על מי שמקבל את ההחלטות - גם אם יש ספק, אין ספק. אסור לקחת סיכון, אבל מצד שני אם אפשר לקיים את האירוע בצורה בטוחה, אז בוודאי שצריך לקיים אותו".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103FM