ח"כ אורנה ברביבאי (יש עתיד) שוקלת להתמודד לראשות עיריית תל אביב. בשבועות האחרונים קיימה ברביבאי פגישות ובדיקות בנושא, במפלגת יש עתיד לא מסרו תגובה רשמית אבל גורמים בכירים במפלגה מעוניינים לראות את ברביבאי מתמודדת זאת לאור התמיכה הגדולה בבחירות הארציות למפלגה ולכן הם רואים בכך חשיבות אסטרטגית. 

אורנה ברביבאי  (צילום: יוסי זליגר)
אורנה ברביבאי (צילום: יוסי זליגר)

המועמדת היחידה שהודיעה עד כה על התמודדותה לראשות העיר היא סגנית ראש העיר לשעבר וחברת המועצה ציפי ברנד. ברנד שנהנת מתמיכה רחבה של משפחות צעירות בעיר וקהילת האומנים והתרבות, מכהנת במועצת העיר כתשע שנים ומוכרת כפעילה אקטיביסטית במשך שנים.

ברנד ידועה כמי שהובילה מאבקים מוצלחים רבים מול הממשלה בעיקר בתחומי החינוך, והוצאתו של אבי מעוז  מחוץ למערכת העירונית. בימים אלו ברנד  יוזמת מודל עירוני שיבטיח חומות מגן על חירויות הפרט של התושבים מול חוקי הדיקטטורה. ברנד: נבטיח שתל אביב יפו תשאר מחברת ומחזקת ליברלית ועצמאית לא רק למען תושבי העיר עצמה אלא לכלל המדינה״.

ציפי ברנד (צילום: פרטי)
ציפי ברנד (צילום: פרטי)

גם ראובן לדיאנסקי, סגן ראש העיר תל אביב-יפו (ראש רשימת "חי - חילונים ירוקים") צפוי להתמודד בבחירות לראשות עיריית תל אביב. לדיאנסקי, פוליטיקאי מקומי מנוסה הוא מהקולות החריפים ביותר נגד כפייה דתית והגנה על תל אביב ליברלית וירוקה.תמודד נוסף לראשות העיר תל אביב יפו, שהכריז כבר לפני כשנה על רצונו להחליף את חולדאי הוא עמוס שפירא. שפירא, לשעבר מנכ״ל אל על, סלקום, חוגלה קימברלי ונשיא אוניברסיטת חיפה. שפירא נולד בשכונת נווה שאנן בעיר והקדיש את השנים האחרונות בסיוע ותמיכה בתושבי דרום העיר לאור רמת הביטחון האישי הנמוכה באזור.

הבחירות לרשויות המקומיות בישראל צפויות להיערך ב-31 באוקטובר, בהם חולדאי בן ה-78 יתמודד על קדנציה נוספת בראשות עיריית תל אביב וככל הנראה אחרונה.  לצד ברביבאי, מנהל בית החולים איכילוב פרופ' רוני גמזו לא הכשיח בריאיון שערך אשתקד את אפשרות להתמודד גם כן על ראשות העירייה. 

"העיסוק הציבורי והנהגה ציבורית אף פעם לא הסתרתי שהוא מעניין אותי, מושך אותי, במיוחד בתפקידים מורכבים. זה חלק מזה", אמר גמזו. "אני מחפש תפקידים ביצועיים, בין אם זה במסגרת הציבורית ואולי גם מחוץ למעגל הזה". כשנשאל האם לדעתו בבחירות הקודמות מול רון חולדאי הוא היה יכול לנצח, אמר הרופא הבכיר: "מזכירים אותי כמועמד כזה, ואני מקבל את זה בהערכה רבה עם הרבה מאוד אחריות".