ח"כ מיכאל ביטון, לשעבר יו"ר ועדת הכלכלה, שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב ב-103FM על ההתייקרות הצפויה במחירי החלב ותקף את הממשלה: "הם ידעו על ההתייקרות לפני חודשיים ולא עשו דבר". 

מכה נוספת לכיס הישראלי: מחירי החלב יתייקרו בשבוע הבא

"ביום שמחיר החלב צריך להעלות ב־16 אחוזים הם מקיימים דיון? זה עיסוק בלוף ביוקר המחיה", הכריז ח"כ ביטון. "שר האוצר ידע על התייקרות העתידית הזו לפני חודשיים, ביטן שיקף לו כבר לפני חודש. שום דבר לא עשו, והנה עכשיו הם יגידו 'נעלה את זה בשמונה אחוזים', וידחפו עוד פעימה, עוד כמה חודשים, שתשלים את האחוזים. הפער יהיה בין מספר ימים, שזה בתוקף או לא בתוקף של צו. הדיון הוא שהחלב יתייקר ב־16 אחוזים".

עוד טען כי "יצרני החלב ביושר חתמו הסכם עם המדינה, המדינה צריכה לעמוד בהתחייבויות מולם. המדינה יודעת פתאום לספוג את מס הבלו, לא לאפשר התייקרות בדלק, כי היום החליט שר האוצר שהוא יספוג עוד שקל, אבל היא לא מוכנה להכניס יד לכיס, לסבסד חקלאים כמו שבאירופה ואז להוריד את מחיר החלב. ולא רק את זה היא לא רוצה לעשות, לעמוד בהתחייבויות מול החקלאים - אתם רוצים להוריד מחירים? תכניסו יד לכיס, אל תביאו אותם לבית המשפט".

בהמשך, תקף חבר הכנסת את עיסוקה של ממשלת נתניהו במאבק ביוקר המחיה: "בשנה שהיינו בממשלה והייתי יו"ר ועדת כלכלה הבאתי תוכנית מאבק ביוקר המחייה בארבעה מיליארד ש"ח. גם ספגנו את המס על הבלו. מדינה יכולה להוזיל את יוקר המדינה. הבאתם על עצמנו מדינה ששבויה ברפורמה משפטית, כמה שעות, אתה ראש הממשלה, עסקת, ואתה שר האוצר, וכמה חוקים הבאת להוריד את יוקר המחיה? כמה טיפלתם ביוקר המחיה? אפס. נרדמתם בשמירה. כמה הציבור רוצה שתטפלו? הליכודניקים? איפה ההבטחות שלכם? להקפיא את המשכנתאות, חינוך חינם מגיל 0, הבטחות שכתובות על הקרח".

"מפריע לי הזמן והעיסוק שלהם - חדרו אליהם לליכוד אנשי פורום קהלת, שרק כשנוח להם הם רוצים את התערבות המדינה. אבל בכללי הם לא רוצים שהמדינה תתערב בשוק, והתפיסות האלה חדרו לליכוד, ועומד שם יו"ר ועדת כלכלה ביטן ומשקף את המצב. לא עשיתם כלום ביוקר המחיה. הוא אמיץ, הוא אומר את הדברים. יש עוד 15 ח"כים שחושבים כמוהו, יש בליכוד אנשים חברתיים, כואב להם המצב הזה אבל הם לא מדברים".

"שר האוצר סמוטריץ' מקבל ציון כמעט נכשל"

על שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר: "אני עוד לא רואה את תקציב המדינה ומה הוא יביא בסוף. בינתיים? ציון כמעט נכשל. הנושא הכי חשוב הוא יוקר המחיה והוא לא הטיל את משקלו שם. לא ראינו הטלת כובד משקל על יוקר המחיה, עיסוק אינסופי שלו, שהוא יודע להוזיל את מחירי הבתים והדירות, לא ראינו שהוא ביטל את הביטול של חוק המכר". 

"אני הייתי נגד מעשים מסוימים של הממשלה הקודמת, משקאות ממותקים לא היה נורא להשאיר את המס הזה. הוא ימין כלכלי, הוא לא רוצה לסבסד דברים, אז אתה הולך ומחזיר סבסוד למשהו לא בריא שהורס בריאות של אנשים כי הבטחתם לפרק כל רפורמה קודמת? מה עם ההבטחות שלכם? כל זה כתוב על הקרח, הציבור רואה ושומע והוא לא טיפש".


סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm