בית המשפט האריך היום (ראשון) בשבעה ימים נוספים את מעצרו של חבר הפרלמנט הירדני, עימאד אל-עדוואן, שנעצר ביום ראשון שעבר על ידי אנשי המכס במעבר אלנבי, בחשד שניסה להבריח קרוב ל-200 כלי נשק לישראל, ובכבודתו נמצאו גם 100 ק"ג זהב. חבר הפרלמנט הובא לחקירה בשב"כ, ומעצרו הוארך עד היום, כאשר בית המשפט האריך כאמור, את מעצרו בשנית. חקירת השב"כ נמשכת, זאת חרף ניסיונות של גורמים ירדנים להוביל לשחרורו. על החקירה עדיין מוטל צו איסור פרסום.

בתוך כך התייחס גורם מדיני בכיר לסוגיית מעצרו של אל-עדוואן, ואמר כי "הנושא מטופל על ידי מערכת הביטחון בשיתוף הדרג המדיני". עוד אמר הגורם, כי "מתקיים שיח שוטף מול הירדני והנושא עדיין בחקירה".

עורך דינו של העצור, אוסאמה סעדי, מסר לערוץ "אל-ממלכה" הירדני, כי "הצו האוסר על אל-עדוואן להיפגש עם עורכי דינו עתיד לפקוע מחר בחצות". עוד הוסיף, כי אם הצו יוארך, בכוונת הצוות המשפטי להגיש עתירה לבג"ץ.

ביום שלישי האחרון ביקר שגריר ירדן בישראל ר'סאן אל-מג'אלי את אל-עדוואן. בהודעה הרשמית של משרד החוץ בעמאן, נמסר כי "חבר הפרלמנט מסר לשגריר כי מצבו הבריאותי תקין ושהוא לא חשוף לאף התעללות פיזית". עוד נמסר, כי "השגריר הירדני שוחח עם אל-עדוואן בנוגע לנסיבות מעצרו ונהלי חקירתו, ובא לוודא כי תנאי מעצרו מכבדים את זכויותיו המשפטיות וזכויות האדם. הביקור בא במסגרת המאמצים האינטנסיביים של משרד החוץ, בתיאום עם הרשויות הרלוונטיות, לברר מה מהות החקירה, ולהבטיח את תנאי המעצר והליכי החקירה בהתאם לחוק ולאמנות הבינלאומיות". 

כאמור, אל-עדוואן נעצר ביום ראשון שעבר במעבר אלנבי בחשד לניסיון הברחת זהב ואמצעי לחימה. אנשי המכס במעבר אלנבי, שלא היו אמורים לבדוק את חבר הפרלמנט, קיבלו מידע מוקדם ועל כן ביצעו בידוק. במהלך הבדיקה, מצאו 100 ק"ג זהב, 12 נשקים ארוכים, 12 אקדחי זיג ו-167 אקדחי גלוק.