בעוד שהכנסת תפתח היום (שני) את מושב הקיץ שלה, בשלב זה לא נקבעו דיונים בוועדת החוקה להכנת החוקים הנוספים ברפורמה המשפטית.

נתניהו התראיין ל-CNN והבטיח לקדם את הרפורמה: "ישראל יצאה מאיזון"

עם זאת ועדת השרים לענייני חקיקה התכנסה אתמול ודחתה שורה של הצעות חוק שהגישה חברת הכנסת שרן השכל (תקווה חדשה) מהאופוזיציה, הכוללות הקלה בקריטריונים לקבלת רישיון לנשק, צירוף משפחות נפגעות טרור כצד בהליכים משפטיים נגד מחבלים והעברת הטיפול בהתמכרויות ומכוני גמילה לקופות החולים.

השכל מסרה בתגובה: "דחיית הצעות החוק שלי הינה מכה קשה שמנחיתה הממשלה על ציבורים שלמים, ביניהם המשפחות השכולות וציבור הנזקק לטיפולים שונים ממערכת הבריאות, שכיום נמנעת ממנו הגישה אליהם. חבל ששרי הממשלה פועלים לפי שיקולים פוליטיים ולא לטובת הציבור הרחב. אמשיך ואפעל כדי שהחוקים החשובים הללו יעברו בכנסת כבר במושב הקרוב".

בנוסף, הונחה על שולחן הוועדה הצעת חוק לחילוט הכספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור מהכספים המועברים אליה מישראל. הצעת החוק, שאותה מקדם ח"כ עמית הלוי (הליכוד), ושזוכה לתמיכה רחבה של חברי הכנסת מהקואליציה, וכן מחברים מהאגף הימני של האופוזציה, ודורשת חילוט כספי הטרור במקום הקפאתם, היא למעשה תיקון של חוק קיזוז כספי הטרור. הדיון בהצעה יתקיים בשבוע הבא.

זאת ועוד. עם פתיחת מושב הקיץ של הכנסת היום יש צפי לגל של הצעות אי־אמון בממשלה, וכן דיוני 40 חתימות שידרשו בין היתר מראש הממשלה בנימין נתניהו לתת תשובות לסוגיית יוקר המחיה. במקביל, יתחדשו מחר מגעי ההידברות בבית הנשיא בנוגע לחקיקה המשפטית, בצל הפערים הגדולים בין הצדדים.