יו"ר הוועדה לביטחון פנים לשעבר וחברת הכנסת מירב בן ארי, שוחחה הבוקר (שני) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ברדיו 103FM על הצלילה של מפלגת יש עתיד בסקרי המנטדים. כמו כן, בן ארי הגיבה על התקרית הטרגית אירעה בשעות הלילה בטייבה, על רצח האישה לצד שני ילדיה, בני חצי שנה ושנתיים בלבד. בהמשך לכך, תקפה את התנהלותו של השר לביטחון לאומי בן גביר. 

סקר חדש חושף: גנץ שומר על הפער מנתניהו, ומי לא עובר את אחוז החסימה?
חשד לרצח משולש בטייבה: אישה ושני בניה נמצאו ללא רוח חיים, הבעל נעצר

"קודם כל, בני גנץ לוקח מנדטים גם מהליכוד וגם מיש עתיד", ציינה בן ארי בנוגע לתוצאות הסקרים, בהם נראו המנדטים של מפלגת יש עתיד במגמת ירידה. "דבר שני, אני לא חיה בתוך בחירות לצערי, הלוואי שהממשלה הנוראית והגרועה הזו הייתה מתפזרת מחר בבוקר. אם הייתי יוצאת לקמפיין, יש לי המון מה לומר לציבור כדי להחזיר את אותם מנדטים. אני חושבת שבתוך הציבור שלנו יש הרבה אנשים שכל הזמן נמצאים בין לבין, בין 'בואו נדבר על אחדות', לבין אלו שמרגישים שנשרפת להם מדינה".

עוד היא הדגישה: "קודם כל הראשון לזהות שצריך ללכת לבית הנשיא להידברות זה יאיר לפיד, עם כל הכבוד לבני גנץ. כולם אמרו לו 'מה 60 יום', הוא זה שהיה הראשון לדבר על זה. דבר שני, אנחנו לאורך כל הדבר נמצאים בבית הנשיא, פועלים באמת מתוך רצון. כשיהיה קמפיין אתם יכולים לסמוך עליי ועל עוד חברי כנסת שנחזיר את המנדטים האלה. יש עתיד כבר הייתה על 11, 8, 13, בסוף איכשהו, מתישהו, נוצר שהיא המפלגה הגדולה. אני חושבת שאנחנו כיש עתיד מובילים את האופוזיציה היום, בלי יש עתיד אין אופוזיציה. אנחנו נמצאים בכל הוועדות, עזבו ברחובות".

לאחר שמגישי התכנית טענו: "גנץ מתנהל כמו ראש ממשלה", אמרה בן ארי: "יאיר לפיד הוא יו"ר האופוזיציה. מה זה להתנהל כמו ראש הממשלה? אני לצערי לא חיה בקמפיין, אני עכשיו חיה במלחמה על הבית שלי, המדינה שלי, וזה מה שעושים אני ועוד חברי כנסת מיש עתיד. אנחנו ברחובות". 

חברת הכנסת מירב בן ארי (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
חברת הכנסת מירב בן ארי (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

בעקבות רצח בראא מסראווה בת ה-26 ושני בניה הפעוטות בביתם בטייבה הלילה, ובעקבות מספר קורבנות הרצח במגזר הערבי ב-2023 שממשיך לעלות, בן ארי העבירה ביקורת חריפה על התנהלות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ותקפה: "הרפיסות, חוסר האחריות, לבוא ולהגיד שאין להם תוכנית, אין להם שום חזון. איך אתה רוצה לפתור בעיה כזו עמוקה מלדבר על זה? כך לא פותרים את הבעיה. מה בן גביר מבלבל את המוח על המשמר הלאומי? תכנסו לגוגל, תרשמו 'משמר לאומי', היום אתה יכול להתנדב כבר. אנחנו הקמנו את זה, אנחנו תקצבנו את זה. יש משמר לאומי, זה כוחות מילואים של מג"ב. גם אפשר להתנדב למשטרה, לעוד הרבה כוחות ביטחון פנים, מי שבאמת רוצה לשנות".

קצין המשטרה בזירת הרצח. באדיבות המשטרה

"כשיש וואקום יש אלימות", היא הוסיפה. "נגיד, אצל היהודים, בסוף כשיוצאים ארגוני פשיעה החוצה מהכלא, ושהמשטרה לא מספיק נמצאת שם, בוודאי שהפשע משתולל. כשאתה מבין שיש בעיה אבל לא מתכנן שום תוכנית, אצלנו כל שבועיים ישבו משרדי הממשלה והציגו מטרות, יעדים, תקציב שהיה מיועד לזה. כל העניין הזה של לבוא ולהגיד 'משטרה' - המשטרה לא יכולה לפעול לבד. מלחמה בפשיעה היא מלחמה של עוד הרבה משרדים. צריך להבין שזה עוד הרבה דברים שנלחמים בפשיעה. אין 9 מיליארד בתקציב, אין". 

היא המשיכה ותקפה: "מה קשור משמר לאומי למלחמה בפשיעה בכנופיות בחברה היהודית? תגביר את חוקרי המודיעין. המשמר הלאומי בכלל הוקם בעקבות מאורעות שומר חומות. מה הוא עושה סלט בכלל?".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm