רן ניב, מפגין שמחה מול ביתו של אהרן ברק בעד הרפורמה המשפטית והתעמת בהפגנה מול הבית של אהרן ברק, התראיין היום (שני) בתכניתם של אראל סג"ל ויריב אופנהיימר בתכניתם ב-103FM וסיפר על השתלשלות האירועים בהפגנה.

"קצת מעליב": המסר של מגישת חדשות 12 לאהרן ברק
אהרן ברק על ההפגנה מול ביתו: "הקווים האדומים נחצו"

"מה שהיה שם זה ככה - אתמול הייתה הפגנה וגם אני באתי להביע את מחאתי. המשטרה שמה את כל הימין בצד אחד, ואת כל השמאל 200 מטר מאיתנו בצד שני, והופיע בן אדם עם אופניים שכנראה בא לעשות פרובוקציות, והוא התחיל לריב עם אנשים. היינו עם זמבורות ומשרוקיות, התקרבתי אליו עם המשרוקית והתחלתי לשרוק, לא בתוך האוזן שלו, דיי קרוב אליו כמו כולם", שחזר. "הוא נכנס בתוכנו. הכול טוב ויפה, כל אחד אומר את מה שיש לו להגיד. אבל, פתאום הבן אדם הסתובב והעיף לי סטירה, העיף לי את המשרוקית. עד לפה סבבה. מתוך אינסטינקט אמרתי לו, וגם שומעים את זה, 'אתה מרים עליי ידיים?', וסטרתי לו, העפתי לו את המשקפיים מהפנים. כל הבוקר אני רואה הודעות, וואטסאפ, אנשים. ואני אומר דבר פשוט - אם צילמתם את הסרטון למה לא להראות אותו מההתחלה? זה מגמתי". 

לשאלה האם הוא יגיש תלונה נגדו, ענה שיעשה זאת אם ישיג את פרטי המפגין.

לטענת אראל סג"ל כי "יש פה עניין אחר, הסרטים החתוכים זה לא בסדר", המרואיין הסכים: "בדיוק, זה מה שמעצבן אותי".

סג"ל המשיך: "לך תגיש תלונה במשטרה, יש לך עדים".

ניב ענה: "עמדו לידי אנשים, ושניים מהם כבר שלחו לי הודעות. כל אחד יכול להביע את הדעה שלו, אבל איך הם עושים את זה בצורה כזו מגמתית? עד שזה לא עבר על הבשר שלי לא האמנתי. הם עושים את זה בכוונה, כאילו עמדו וחיפשו את זה. נכנסתי למי שעשה את הסרטון, זה עיתונאי. זה לא אמיתי. לא סתם אמרה השבוע מישהי משפט יפה 'כשאתה מראה חצי אמת זה יותר גרוע משקר'. אבל אין לי סבלנות וזמן ללכת ולהגיש תלונה במשטרה".

אופנהיימר: "אתה לא תגיש תלונה, כי אתה לא רוצה למצוא את עצמך בחקירה, ודבר שני אני מזכיר לכם שהיה סרטון שהראו מפגינים מכים באוטו עם המקלות של הדגל ואחר כך ראו ששנייה קודם אותו נהג גם ניסה לדרוס. זה הולך לכל הכיוונים. תהיו אמיתיים עם עצמכם".

המפגין אמר לסיום:  "אתה יודע למה כל זה קורה? כי הם חושבים שלהם מותר הכול. הם יכולים לעשות מה שהם רוצים, גם התקשורת איתם, גם המשטרה. הם חושבים שהם יכולים להגיד, לדבר, לעשות מה שהם רוצים ואתה לא. ומפה זה מתחיל. כמו שהם באו להפגין גם אני באתי להפגין. מי שעושה את ההפיכה זה אתם".

אראל: "אנחנו רוצים לנהל שיח. אם היו מזמינים אותי לכנס של שמאל הייתי בא, מדבר, ומנהל שיח. אבל אם אתה הופך אותנו ללא לגיטימיים".

אופנהיימר: "כי דיקטטורה לא לגיטימית".

אראל: "אתם דיקטטורים וצבועים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM