מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) את הקמת המשרד לקידום מעמד האישה ומינוי מאי גולן לתפקיד השרה. ההצעה התקבלה ברוב של 38 חברי כנסת מול 23 שהתנגדו. כמו כן, נמסרה הודעה למליאה בדבר כוונת הממשלה להעביר מהמשרד לשוויון חברתי למשרד לקידום מעמד האישה את שטח הפעולה של קידום מעמד האישה, ובכלל זה את האחריות על הרשות לקידום מעמד האישה.

רגעים לאחר ההצבעה במליאה פרץ עימות חריג בין השרה החדשה לבין חברת הכנסת מירב בן ארי, בעקבותיו הוצאה גולן מהמליאה. צפו בעימות החריג: 

""צבועה ושקרנית! מנוולת!": עימות חריף במליאה בין מירב בן ארי ומאי גולן (צילום: ערוץ הכנסת)

אני לא מבינה למה היא פונה אלי", אמרה ח"כ בן ארי על הדוכן. "על זה שקראת לי עלובה את תחטפי עוד תלונה לוועדת האתיקה, על זה שאת בושה וחרפה. תעזבי בבקשה, זה נורא מפריע. את לא תפני אליי ואני לא אענה לך בשפה שלך".

גולן צעקה לעברה: "מי את בכלל? מי את? את אישה קטנה. מי היא? מי יצביע עליה? מי את שתדברי עלי? אני מאחלת לך לאכול את כל מה שחוויתי. מנוולת. את אימא לילדה – תיזהרי מבורא עולם. אני אגיד מה שאני רוצה. את עלובה. יש אלוהים בשמיים.אל תזכירי את הבת שלי, השיבה לה בן ארי. במהלך הוויכוח, נאלצו חברי כנסת רבים להפריד בין השניים. במהלך הוויכוח הוצאה גולן ממליאת הכנסת בקריאה שלישית

גולן כיהנה עד כה כשרה בלי תיק במשרד ראש הממשלה וכעת תועבר אליה האחריות לרשות למעמד האישה, שהייתה עד כה במשרד לשיוויון חברתי של השר עמיחי שיקלי. בהצעה להקמת המשרד, אין עוד פירוט על התקציב וכוח האדם שיוקצה למשרד החדש, אך כן נקבע כי יוקם צוות עם משרד האוצר ונציבות שירות המדינה שיגיש תוך 45 יום את המלצותיו.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לגולן לכהן כקונסוליית בניו יורק ובעקבות כך התעוררה סערה גדולה, שבמהלכה בין היתר ארצות הברית הביעה הסתייגות מהמהלך. בתדרוך לכתבים שנערך ביום חמישי האחרון, נשאל ממלא מקום דובר משרד החוץ האמריקאי, ודאנט פאטל, על התבטאויות שנויות במחלוקת של גולן מהעבר ואמר: "אנחנו מגנים התבטאויות כאלה וסבורים ששימוש בשפה כזו מצד אנשים בעמדות הנהגה גורם נזק גדול במיוחד".

נזכיר כי בתגובה להצעה מנתניהו, כתבה השרה מאי גולן כי היא בטוחה כי תייצג את מדינות הממשלה מול הממשל האמריקאי. "אני רוצה להבטיח לכולם שאם אתמנה, אייצג ב-100% את המדיניות של ראש הממשלה נתניהו ושל מפלגת הליכוד אליה אני שייכת", עוד אמרה גולן: "אם אתמנה, אעבוד עם מנהיגי כל הארגונים היהודיים - כחלק מהמאמץ לחזק את השותפות הגדולה בין ישראל לקהילות יהודי ארצות הברית".