נציגי הקואליציה והאופוזיציה המשיכו לדון היום (שלישי) בשיחות ההידברות בבית הנשיא, סביב המשך חקיקת הרפורמה במערת המשפט. הנושאים שעלו הפעם על הפרק הם עילת הסבירות וסמכויות היועצים המשפטיים. בתוך כך, הוועדה לבחירת שופטים לא עלתה על שולחן המשא ומתן היום.

בתוך כך, גורמים בשני הצדדים התייחסו לדבריו של גדעון סער, וציינו כי "מהות השיחות היא הוויכוח, פשוט הפעם הוא קצת זלג החוצה, אין דרמה". כמו כן, הגורמים ציינו כי ישנה התקדמות מסוימת בין הצדדים. עם זאת, עד שלא תושג הסכמה בנושא הוועדה לבחירת שופטים, כל השאר הוא בגדר רעשי רקע.

יצוין, כי מה שגרם לסער לזעם הוא המשפט של מזכיר הממשלה יוסי פוקס שאמר לו "אתם לא רוצים להגיע לרפורמה, לא רוצים שום הסכמות". סער וחבריו ענו לו מנגד כי "אנחנו מנסים להציל אתכם מעצמכם". ואז סער יצא, חזר ויוסי פוקס התנצל כדי להחזיר אווירה חיובית.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, תקף את השיח בין הצדדים, והדגיש כי "המשך השיחות בבית הנשיא ומשחקי הכאילו בין הקואליציה והאופוזיציה הם טעות חמורה". לדבריו, "לצערי, לפיד וגנץ משחקים לידיו של נתניהו ועוזרים לו לממש את היעד המרכזי שלו- העברת התקציב עד סוף החודש כפי שהחוק מחייב, שכן בלי העברת התקציב תתפזר הכנסת. אני מציע לחבריי ללמוד מעט מההתנהלות של ראש האופוזיציה הקודם נתניהו, שסירב לחלוטין לשתף פעולה עם הממשלה הקודמת אפילו בנושאים שהוא קידם בעבר בעצמו, למשל תקנות יו״ש וחוק האזרחות".

נתניהו בפתח מושב הקיץ: "נחושים להגיע להסכמות רחבות ככל האפשר בעניין הרפורמה (צילום: ערוץ כנסת)

"נכון שבשונה מנתניהו ודחליליו לנו כן יש כאבי בטן על חיילים, על נשים מוכות או על מקרי אונס, ובניגוד אליהם לא נפעל נגד הציבור, הערכים והאידאולוגיה שלנו. אך תפקידנו להיות אופוזיציה לוחמת למען עתיד מדינת ישראל ולדעת גם לא להתפשר כשצריך להגיע להכרעות  ובכך לשמור על המדינה ציונית, דמוקרטית וליברלית. שיהיה ברור, בכל יום שעובר בו ולפיד וגנץ ממשיכים בהתנהלות הזאת, הם פשוט משרתים את נתניהו", הוסיף.

עיקרי הרפורמה המשפטית והמשמעויות (צילום: ללא קרדיט)
עיקרי הרפורמה המשפטית והמשמעויות (צילום: ללא קרדיט)