גורם בכיר במשרד החוץ האמריקאי התייחס היום (שלישי) להצהרות שר המשפטים יריב לוין שטען שההפגנות נגד הרפורמה המשפטית מתקיימות בתיאום ובתמיכת וושינגטון. על פי דיווח של ברק רביד בוואלה!, הגורם אמר בשיחה כי מדובר ב"הצהרות שקריות באופן מוחלט וברור".

"עובד עם המחאה בשיתוף פעולה": יריב לוין בביקורת כלפי הממשל בארה"ב
יגמר בפיצוץ? הפערים בין נתניהו ללוין ממשיכים להתרחב
ליברמן תוקף את גנץ ולפיד על רקע חידוש המו"מ: "משחקים לידי נתניהו"

אתמול התפרסמו בוואלה הקלטות ממפגש עם פעילים חרדים בביתו של האסטרטג החרדי יוסי רוזנבוים בהן נשמע לוין אומר: "אין ספק שאנחנו נמצאים בנחיתות בלתי נתפסת ממש. הם מחזיקים את בית המשפט, את היועמ"שית, את כל ראשי המערכת הכלכלית, את הממשל האמריקני שעובד איתם בשיתוף פעולה על הדבר הזה כמו שרואים את הדברים שנאמרים על ידי האנשים מהממשל שם". לוין הדגיש כי הוא לא חושב שמישהו עומד מאחורי פעולותיהם, אלא "הם הם עושים את זה מתפיסה אמיתית שלהם".

יריב לוין (צילום: אמיל סלמן/הארץ)
יריב לוין (צילום: אמיל סלמן/הארץ)

לוין הודה כי "אין ספק שנעשו שגיאות, אבל שלא תהיה לך לרגע אחד טעות שלו היינו עושים קמפיין הסברה מושלם, אין סיכוי שהיינו מגיעים למצב שונה מהמצב הנוכחי. לצד השני יש ארסנל כלים מדהים והעוצמה שלו נחשפה באירוע הזה כמו שלא נחשפה אף פעם - יש שם מימון בסכומים דמיוניים. תוסיף שליטה מוחלטת בעיתונות, באתרים ynet וואלה! וגם ישראל היום". לוין האשים את האופוזיציה בכך שהיא לא מסכימה לאף חלק ברפורמה במסגרת שיחות ההידברות: "האופוזיציה לא מסכימה לפסיק", טען. "אבל עדיף לנסות ניסיון ולמצות את המהלך הזה - זה ייטיב עם כולם".