יוקר המחייה בישראל ממשיך להחמיר, כשלאחרונה התברשנו על עליית מחירי החלב ב-16 אחוזים. לצד זאת, גם המצב הביטחוני מתדרדר לאחר שהבוקר נורו שלוש רקטות לעבר עוטף עזה. על רקע האירועים, שוחחה היום (שלישי) חברת הכנסת קטי שטרית (ליכוד) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM והתייחסה לדברים.

שבוע 17 למחאה נגד הרפורמה: מאות אלפים הפגינו ברחבי הארץ
שני עצורים במחאה בתל אביב נגד השר ניר ברקת

תחילה התייחסה שטרית למתיחות הביטחונית וסיפקה הסבר משלה למצב: "המחבלים מרימים ראש כי אני חושבת שכל מה שקרה בעקבות המחאה, עם הסרבנות ועם מכתבי הטייסים ועם מכתבים של גורמים שונים בצבא שתמיד היה מחוץ לתחום, גורם לאויבים שלנו להבין שאולי הנה סוף סוף הפגיעה הפנימית אחד בשני יכולה לגרום לכך שגם תהיה פגיעה בהרתעה. אנחנו צריכים להחזיר את ההרתעה הזו". 

עוד אמרה: "הימין בשלטון, הוא זכה ב-64 מנדטים, יום הבוחר כולם יודעים - אלה שזועקים דמוקרטיה הם הכי אנטי דמוקרטיים. אם אתה חושב שדמוקרטיה זה מה שצריך להיות במדינת ישראל אז תשלים עם תוצאות הבחירות. האופוזיציה תורמת רבות לכאוס הזה שקיים בין האויבים שלנו ובינינו".

"ברגע שהאויבים שלנו רואים שמילואימניקים וטייסים אנשי צבא בכירים מדברים על שפיכות דמים, על מלחמת אחים, על קץ הדמוקרטיה אז הם אומרים הנה הזדמנות פז עבורנו לבוא ולהתחיל לפגע ולזרוק טילים. זה מצב שרק בגללו רה"מ הפסיק את הדיונים בנושא הרפורמה ושב למשא ומתן", טענה.

שטרית המשיכה והתייחסה לרפורמה: "אמרתי להם אתם לא מרגיעים את המחאות, על מה אתם מוחים? לא סגרנו את ההסכמות. התשובה היא פשוטה, כל הדיונים האלה, מבחינתם זו הצגה. כל המטרה שלהם זו להפיל את הממשלה הזו. אנחנו לא נפיל את הממשלה הזו, היא תהיה איתנה וחזקה ונעביר את מה שהבטחנו לציבור שלנו. אם הצד השני רוצה להפיל את הממשלה אנחנו לא ניתן לו". 

על יוקר המחיה אמרה: "אם התקשורת הייתה מדווחת בצורה הגונה הכול היה נראה אחרת, באוגוסט האחרון יושב ליברמן עם ראשי המחלבות, והם אומרים לו, אתה חייב להעלות את מחיר החלב, הוא ביקש מהם לפצל את ההעלאה. פיצלו אז בחמישה אחוז, ובמאי בעוד תשעה אחוז. הם החליטו לפצות את המחלבות במאי, כשהם לא בשלטון. הגיע מאי, והם דורשים לעמוד בהסכם שחתם איתם שר האוצר ליברמן".