כמה דקות לפני השעה 8:00 הבוקר (שלישי), אירע פיגוע במהלכו נורו  יריות לעבר רכב ישראלי שנסע סמוך ליישוב אבני חפץ שבשומרון. האירוע הסתיים בנס בפצוע קל בלבד. מתחקור ראשוני עולה כי המחבל יצא מרכב ופתח בירי לעבר שלושה כלי רכב במקום, שנגמר עם פצוע קל בראשו ושתי נפגעות חרדה.

בכיר הג'יהאד האסלאמי מת בכלא הישראלי; 3 רקטות נורו לעבר ישראל

הפצוע בפיגוע, רן רוזן תושב הישוב אבני חפץ, שנפגע מרסיסים, כשאחד מהם פגע מעל עינו השמאלית, שיחזר בבית החולים את רגעי האימה: "יצאתי לעבודה בעשרה לשמונה בבוקר מהיישוב אבני חפץ, 100 מטר אחרי העיקול ביציאה מהיישוב בכפר שופה, האטתי את בפנייה ואני קולט מחבל מרסס אותי".  

עוד תיאר רוזן: "רואה את הרשף יוצא מהקנה של הנשק, אני שומע את הפגיעות ברכב. חטפתי רסיסים. סובבתי את ההגה ונתתי גז כדי להתרחק מהאש, צפצפתי כדי שלא יגיעו רכבים אחרים, ומיד התקשרתי לזוגתי ולמשטרה".

"נס גדול שהפגיעה של הרסיס החמיצה רק בקצת את העין שלי, זה היה יכול להיגמר אחרת", טען והוסיף: "המצב הביטחוני הוא משוגע, ואני מבין שזה קורה כל הזמן, יש תחושת חוסר ביטחון בכבישים, זה מטורף".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, התריע מפני המחדל של הסרת המחסום במקום אליו המחבל הגיע וטען: "לשמוע ולא להאמין. אבל לצערנו הבחירה להסיר את המחסומים היא פשוט כתובת על הקיר. על אף התרעתי ואזהרותיי וניסיון העבר שפתיחת המחסום הזה, מחסום שופה, היא הפקרות ביטחונית מהמעלה הראשונה, לא פעלו בהתאם. אני דורש מהממשלה להחזיר באופן מיידי את המחסום הזה לפעילות, כי הפתיחה שלו הייתה חרפה. אם המחסום הזה יישאר פתוח זה חטא על פשע".