הממשלה אישרה אתמול את מינויה של ד"ר גלי סמבירא לתפקיד מנכ"לית משרד ההסברה, זאת לאחר התעקשות של שרת ההסברה גלית דיסטל־אטבריאן להעבירה ועל רקע הפילוג העמוק בעם. בשיחתה היום (שלישי) עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים ב-103FM, הגיבה לדברים. בנוסף, התייחסה לעימות שאירע אתמול בכנסת בין השרה מאי גולן לחברת הכנסת מירב בן ארי.

משרד חדש בממשלה: זה התפקיד בו תכהן מאי גולן

בפתח הראיון הסבירה השרה על ד"ר סמבירא: "היא לא שייכת לשמאל, גלי מורכבת מאוד. היא לא ביביסטית, אך האג'נדה שלה ופעילותה האקדמית ובארגונים אזרחיים הייתה ברורה, לעשות כל מה שהיא יכולה לעשות, לקדם את הקהל המסורתי, מזרחי מהפריפריה. היא מסוג האנשים שנורא קשה להכניס למגירה. היא גילתה לי כמה המסורת שגדלתי עליה היא מפוארת, היא נושאת את הדגל המסורתי על נס. האג'נדה המדינית שלה קרובה מאוד לזו של הליכוד. היא לגמרי בגוש הלאומי".

"אנחנו פתוחים לשלום, זו עמדת הליכוד ונתניהו מאז ומתמיד, אנו לא הולכים לכיוון של חלוקת המדינה כרגע אלא לשבירת החרם הפלסטיני ודרכו בעזרת השם הסכסוך יתיישב. אנחנו ממש לא בעד סכסוך לנצח", הוסיפה.

בהמשך אמרה השרה דיסטל אטבריאן: "משרד ההסברה יעסוק בהסברת חוץ ופנים, אני חושבת שישראל צריכה להיכנס לטיפול זוגי דחוף. אני מאוד מודאגת ממה שקורה ואני חושבת שאנו עומדים בפני קרע שלא ידענו. הרוב המכריע למעט הקצוות רוצים שקט ולחיות אחד ליד השני. אני רואה אותנו קורעים את כל האתוס ששיתף בינינו. גלי היא בין הבודדים שמסוגלים לשאת את התיאוריה של אבישי בן חיים, אך היא לא מעוררת אנטגוניזם בצד השני. אני לוקחת אחריות ולא זזה מילימטר מצדקת דרכי, אם הימין איתי והשמאל רק רואה הסתה, משהו בהתנהלותי טעון שיפור. אנחנו כרגע על סף תהום".

"זו היתה אחת הבחירות הקשות והמורכבות שעשיתי בחיים", אמרה על היעדרותה מבית העלמין הצבאי ביום הזיכרון. "אני לא מתחרטת. באותו היום, כבר בצהריים, קיבלתי שיחה מראש העיר שביקש ממני לא להגיע. חיכיתי שתקום משפחה שכולה שתגיד לי לבוא, ואם היתה, הייתי באה בלי להניד עפעף".

בסיום הראיון, התיחסה השרה לעימות בכנסת אתמול: "יושבת מאי גולן וחושפת את הקרביים, עוני זה צלקת שלא נרפאת לנצח. היא עברה חיים קשים, היא עברה משהו. מה שמירב בן ארי עשתה לה אתמול, עמדה על הפודיום וחיטטה לה בפצעים הכי כואבים. הבחורה שם על הקצה, היא רועדת, למסגר את זה עוד פעם כוולגריות של נשות הליכוד, מירב בן ארי עשתה מעשה שאנשים סבירים לא עושים".