בעוד חברי הכנסת מהמחנה הממלכתי תקפו את הממשלה על אופן התגובה לירי הרקטי מעזה, יו"ר המפלגה בני גנץ גיבה את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "אני יודע שצה״ל תקף ותקף הרבה. אני רוצה להגיד- אנחנו נתנהג כגוף אחראי, נגיד מה שנראה לנו שצריך לעשות, לא נתקוף את ממשלת ישראל כל עוד היא תנהל מדיניות נכונה גם בצד האזרחי וגם בצד הביטחוני".

עוצמה יהודית מחרימה את ההצבעות בכנסת: "התשובה בעזה רופסת"
ראש עיריית שדרות תוקף: "נתניהו טועה טעות חמורה, נותן חסינות למחבלים"

את דבריו אמר גנץ בסיום ביקור במועצה האזורית שער הנגב ובאזור התעשייה המשותף עם שדרות  יחד עם ח״כ אלון שוסטר וראש המועצה האזורית שער הנגב, אופיר ליבשטיין.

תיעוד תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה. באדיבות דובר צה"ל

"הגענו לכאן להביע הזדהות ותמיכה עם תושבי הדרום והעוטף שלאורך שנים עומדים באתגרים ביטחוניים ועושים את זה בצורה טובה ואני שמח לראות שיש גם התפתחות לאורך השנים בעשרות אחוזים נוכח המציאות הביטחונית. על מנת שזה יקרה חייבים להקפיד על שני מרכיבי עשייה מול הרצועה- לשמר מדיניות ביטחונית אגרסיבית והתקפית על כל הפרה ביטחונית, לצידה להבטיח רף הומניטרי ורווחה כלכלית איפה שמתאפשר וככל ששקט. האיזון הזה חשוב", הוסיף.

כאמור, מוקדם יותר היום אמרה ח"כ יפעת שאשא-ביטון: "ממשלת ימין ממלא מלא: מלא טילים, מלא מקרי רצח, מלא טרור, מנהיגות- אפס! לקיחת אחריות אפס! ומלא ילדים ששוב ניגשים לבגרות אחרי לילה של הפגזות ומתח. ליבי איתם. את האוייב והפשיעה לא מכריעים בהצהרות פומפוזיות, בטיקטוק או בחיוך זחוח".