המשבר בין השר איתמר בן גביר וסיעתו לבין הממשלה הולך ומחריף, כך מסתמן הערב (שבת). בסביבת בן גביר מבהירים כי החרמת המליאה והוועדות כאות מחאה נגד "התגובה הרופסת בעזה" זה מסר ברור, אך חלקי. בשל כך, נשקלת האפשרות להרחיב את החרמה גם אל גזרת הממשלה, ולכן יתכן שמחר השר לביטחון לאומי לא יתייצב בישיבת הממשלה ולא בישיבת ראשי הקואליציה.

בכיר בממשלה במסר לבן גביר: "הליכוד היא חצי מהקואליציה, אף אחד לא יאיים עלינו"

"אין לו עניין לפרק את הממשלה, אך גם אין לו עניין להישאר בממשלה שהיא ממשלת ימין רק על הנייר. יש לבן גביר רשימת דרישות שמורכבת מיותר מ10 סעיפים, כולם - הבטחות בחירות לא של עוצמה יהודית, אלא של הליכוד והימין כולו. שיממשו 2-3 דברים מתוך כל מה שהובטח לציבור", טענו הגורמים בסביבתו.

לדבריהם, אחת הדרישות היא איסור על אסירים ביטחוניים מלהשתמש בטלפונים ציבוריים, אולם לטענתם גם זה לא נעשה. "חבל שבליכוד מזלזלים, נתניהו יהיה הראשון לדעת את הכוח של שישה אצבעות של סיעה שלא באה להצבעות. לא ברור שהכל אפשר לממש בתוך כארבעה חודשים, אבל יש תסכול מהתפקוד של הממשלה שהבטיחה 'ממשלת ימין על מלא' אבל בפועל אין רפורמה משפטית, אין סיכולים ממוקדים,תגובה לירי מעזה או מבצע צבאי ואין תגובה קשה על הטרור ביהודה ושומרון", טענו.