הסבב הראשון של שיחות הפשרה בחסות בית הנשיא הסתיים ביום חמישי האחרון, והסבב השני צפוי להיפתח בימים הקרובים. למרות זאת, ההערכות בקרב גורמים בקואליציה ובאופוזיציה הן כי לא ניתן יהיה להגיע להסכמות בנוגע לרפורמה המשפטית, וזאת לאחר שלא הושגה התקדמות עד כה בנוגע לסעיף המרכזי השנוי במחלוקת - הרכב הוועדה לבחירת שופטים.

צעד אחר צעד: מעקב אחר חקיקת הרפורמה המשפטית | תמונת מצב מתעדכנת
נמשכים הדיונים בבית הנשיא: זאת הדרישה שהציבה "יש עתיד"

שר התקשורת, שלמה קרעי, שוחח הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב וטל שלו ב-103FM והתייחס לדברים: "מיד לאחר אישור התקציב, אני מקווה שנצליח להגיע להסכמה רחבה כלשהי עם מישהי מסיעות האופוזיציה, גם אם זה לא יקרה, נחושים להתקדם ולהעביר אותה. אני מתרשם מרה"מ שלאחר אישור התקציב נחזור, כרגע נמשכים בינתיים הדיונים בבית הנשיא".

על המשבר עם השר בן גביר, סבר קרעי כי "אף חבר כנסת מהקואליציה לא היה רוצה שעל גבו תירשם הכתובת - הפיל את ממשלת הימין והעלה את ממשלת האחים המוסלמים לשלטון, כולל השר בן גביר. איומים באקדח קפצונים לא מרשימים אותי. זה לא רציני, אני לא מתרשם. יש ויכוחים והכל בסדר".

בהמשך, התייחס לסערה סביב כוונת הממשלה לקדם תוכנית לחשמל כשר ואמר כי "זה כל כך מגוחך הממשלה מתעסקת עם המון פרטים ויש לנו תקציב שנעביר בכנסת, אז כן, גם חשמל כשר זו אחת הסוגיות, מי שהופך את זה לחסזות הכל זו התקשורת. זה לא כמו שמציגים את זה כאילו זה דבר שיבוא על חשבון החשמל של כולנו. הממשלה לא מכניסה את כל סדר היום הכלכלי שלה בישיבה אחת, גולת הכותרת היא התקציב. החינוך חינם עם 0-3 גם הוא הגיע עם בור וגם אותו נתקן".

בסיום, אמר על המדיניות הביטחונית כי "לפחות אין משקולת של האחים המוסלמים בקואליציה. רק אחרי שהכנסת התפזרה יצאו למבצע עלות השחר, הוא קרא אחרי שרע"מ לא הייתה חלק מהקואליציה. סומך על ממשלת ישראל והקבינט המדיני ביטחוני שמקבלים את ההחלטות הנכונות. אף אחד מהקואליציה לא רוצה שהאחים המוסלמים יחזרו לשלטון, אין אלטרנטיבה בצד השני, זה האחים, זו הרשימה, כל החולאים בממשלה אחת".