"הממשלה חייבת לעבור למדיניות ימין": השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא השתתף בישיבת הממשלה שנערכה היום (ראשון) כמחאה על המדיניות הביטחונית, ובמקום זה קיים סיור במטה הימ"מ יחד עם מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן ומפקד היחידה תנ"צ ח'.

בכיר בממשלה במסר לבן גביר: "הליכוד היא חצי מהקואליציה, אף אחד לא יאיים עלינו"

השר אמר ללוחמים: "אתם הגיבורים של כל אזרחי מדינת ישראל. פעם אחר פעם אתם מביאים נחת לכולנו, בחיסול המחבלים ובפעולות נחושות ויעילות. אתם מביאים נחת למשפחות שכולות שיודעות שרוצחי יקיריהם כבר לא בינינו ואתם מביאים נחת למאות ישראלים שאפילו לא יודעים שהם חבים לכם את חייכם. אתם ההוכחה שהיוזמה וההתקפיות מביאות פירות וניצחון.

"המשיכו לתקוף, המשיכו להוביל, ליזום ולנצח. לא לחזור עד שמכריעים ומנצחים! אני מתעקש ונלחם כדי לגרום לכך שתוכלו להילחם בטרור עם כמה שפחות מגבלות. בכל מקרה, אני מתחייב להמשיך לתת לכם את כל הכלים והגיבוי, על מנת שתעשו את מה שאתם יודעים לעשות, על הצד הטוב ביותר".

באשר לאי-השתתפותו בישיבת הממשלה אמר השר בן גביר: "גם בימים האחרונים ראש הממשלה ושר הביטחון ממשיכים במדיניות שלהם, שחרור המחבל הירדני, שחרור גופות מחבלים ועוד. זה לא מקובל עלינו ולא יכול להימשך ככה. המדיניות חייבת להשתנות, הממשלה חייבת לעבור למדיניות ימין מלא מלא. קיבלנו מנדט מהציבור לשנות את הכיוון - וזה חייב לקרות".

ישיבת ממשלה (צילום: מרק ישראל סלם)
ישיבת ממשלה (צילום: מרק ישראל סלם)

כאמור, הממשלה התכנסה היום לישיבתה השבועית, כשעל סדר היום עדכון סכומי זכאויות במסגרת רפורמת "נפש אחת", קידום אספקת "חשמל כשר", שיקום הגן הלאומי סבסטיה והנצחת יהודים שקיפחו חייהם בשל יהדותם בפעולות איבה על רקע אנטישמי בתפוצות.

כאמור, השר לביטחון לאומי בן גביר והשרים מעוצמה יהודית החרימו את הישיבה. אמש, גורמים בסביבת השר טענו כי בכוונתו להחריף את המחאה נגד הממשלה ולא להגיע לישיבה ולא בישיבת ראשי הקואליציה. "אין לו עניין לפרק את הממשלה, אך גם אין לו עניין להישאר בממשלה שהיא ממשלת ימין רק על הנייר. יש לבן גביר רשימת דרישות שמורכבת מיותר מ10 סעיפים, כולם - הבטחות בחירות לא של עוצמה יהודית, אלא של הליכוד והימין כולו. שיממשו 2-3 דברים מתוך כל מה שהובטח לציבור", טענו הגורמים בסביבתו.

בסביבת בן גביר מבהירים כי החרמת המליאה והוועדות כאות מחאה נגד "התגובה הרופסת בעזה" זה מסר ברור, אך חלקי. בשל כך, נשקלת האפשרות להרחיב את החרמה גם אל גזרת הממשלה.  "חבל שבליכוד מזלזלים, נתניהו יהיה הראשון לדעת את הכוח של שישה אצבעות של סיעה שלא באה להצבעות", טענו.