השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסרב לאפשר לח"כ אחמד טיבי לאפשר לבקר את המחבל וליד דקה שמאושפז במצב קשה לאחר שחלה בלוקומיה. טיבי פנה ליו"ר הכנסת, הפנייה הועברה ליועצת המשפטית לכנסת שהעבירה את הבקשה למשרד לביטחון לאומי.

"מחבל בחליפה": טיבי איים בחרם על ישראל - וכך הגיב בן גביר

איתמר בן גביר (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

מהמשרד לביטחון לאומי טרם התקבלה תשובה, אולם בן גביר בוחן את הבקשה. על פי הנוהל שהוציא השר, ח"כ אחד מכל סיעה יכול לבקר ולכן הבקשה נבחנת בין היתר, מבחינת עמידתה על הנוהל הזה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

דקה הוא מחבל ערבי-ישראלי שהיה מעורב בחטיפתו ורציחתו של החייל משה תמם ב-1984 ונידון למאסר עולם. ב-2012, בעקבות המלצת משרד המשפטים, קצב הנשיא שמעון פרס את עונשו לבין 35 ל-37 שנים. בשנת 2016, בעודו כלוא בבית הסוהר קציעות, נתפסו בכליו טלפונים ניידים ומסרים מוצפנים שהוברחו על ידי חבר הכנסת באסל גטאס. בעקבות האירוע הוארך מאסרו של דקה בשנתיים נוספות. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

כזכור, טיבי הפנה בשבוע שעבר אצבע מאשימה לכיוונה של ישראל לאחר מותו של בכיר הג'יהאד השייח' חאדר עדנאן בכלא,  לאחר ששבת רעב במשך 86 ימים. "הם ידעו שהוא הפך להיות סמל ושמותו עלול להביא לתגובה באופן ודאי. למה הטיפשות הזו ממשיכה כל הזמן? לא יודע. ההודעה של הג'יהאד מתייחסת למותו כאל חיסול. היו יכולים לנהוג אחרת בתור רשויות ופרקליטות, ולא עשו זאת. הוא אף פעם לא הואשם בביצוע פיגוע, הוא בכיר בג'יהאד, בשביל זה לא צריך להרוג אותו. הטיפשות והרשעות חברו יחד", אמר ב-103FM.