בצל ההיחלשות בסקרים האחרונים, בהם סקר מעריב שפורסם בסוף השבוע האחרון והעניק למפלגה בראשות יאיר לפיד 17 מנדטים בלבד, נראה כי יש עתיד בדרך לשנות את פניה. 

כשבוע לאחר שפרסמנו כי השרה לשעבר, חברת הכנסת אורנה ברביבאי, שוקלת להתמודד על ראשות עיריית תל אביב, הבוקר נודע למעריב כי חה"כ אלעזר שטרן שוקל להתמודד על ראשות עיריית חיפה בבחירות המקומיות הקרובות, שייערכו באוקטובר. 

כזכור, בשבוע שעבר פרסמנו כי ברביבאי קיימה פגישות ובדקה את הנושא. במפלגת יש עתיד לא מסרו תגובה רשמית אבל גורמים בכירים במפלגה מעוניינים לראות את ברביבאי מתמודדת, זאת לאור התמיכה הגדולה בבחירות הארציות למפלגה ולכן הם רואים בכך חשיבות אסטרטגית. כעת, כאמור, גם שטרן החל לפזול לכיוון עיריית חיפה.

רם בן ברק (צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90)
רם בן ברק (צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90)

בתוך כך, ח"כ רם בן ברק הצהיר הבוקר פעם נוספת על כוונתו להתמודד על ראשות המפלגה מול יאיר לפיד. "לפיד מכהן זמן רב, אולי הגיע הזמן למשהו חדש", אמר בן ברק לגל"צ.

כזכור, בנובמבר האחרון, לאחר ההפסד שנחל גוש המרכז-שמאל בבחירות, הודיע בן ברק לראשונה על כוונתו להתמודד מול לפיד, זאת לאחר עשור שבו לפיד כיהן כראש המפלגה מתוקף התקנון שלה.

שעות לאחר אותה ההצהרה, פרסם בן ברק הבהרה: "לא הודעתי, נשאלתי, אמרתי שכשיהיו פריימריז אני אתמודד, הפריימריז יהיו בעוד שלוש שנים וקצת. לפיד נבחר בדצמבר לארבע שנים, זאת אומרת שיש לנו למעלה משלוש שנים עד לפריימריז. אמרתי שכשיהיה אני אתמודד כי אני חושב שלא יהיה מועמד אחד ויחיד".