שר החוץ אלי כהן יוצא הערב (ראשון) להודו בראש משלחת אנשי עסקים לקידום שיתופי פעולה עם הודו. כך נודע ל"מעריב". הבולט בקרב אנשי העסקים הוא ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים. כמו כן, ישתתפו במשלחת נציגי המגזר העסקי מתחומי תעשיית המים, ההייטק והביו־טק.

המשלחת תצא הערב לניו־דלהי ותשתתף בסמינר של התאחדות התעשיינים ההודית ובפורום מיוחד של אנשי עסקים מקומיים. יום למחרת תצא למומביי להשתתף בכנס התקופתי של הבנק העולמי. הודו נחשבת כיום למדינה עם האוכלוסייה הגדולה בעולם והיא מגלה עניין מיוחד בתחום תעשיות המים וההשקיה החקלאית.

כמדינה הנחשבת לאחת המעסיקות הגדולות בתחום מרכזי התוכנה, הודו גם מגלה עניין בתחום ההייטק הישראלי ואף בהשקעות מקומיות. אלי כהן מכיר היטב את המגזר העסקי, מתוקף תפקידו הקודם כשר הכלכלה והתעשייה ועוד קודם לכן כיו"ר ועדת הרפורמות בכנסת. בביקורו בהודו יתלוו אליו השגריר המקומי ונציגי הקונסוליה הישראלית. נזכיר כי לפני שבועיים ביקר בהודו גם שר הכלכלה ניר ברקת ואף נפגש עם שר המסחר והתעשייה ההודי.

לראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, יש קשרים אישיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בניגוד לראשי המדינות האירופאים, אין לו שום ביקורת כלפי המהפכה השיפוטית.