שר הבינוי והשיכון לשעבר זאב אלקין שוחח הבוקר (שני) עם ענב דוידוב וניסים משעל בתוכניתם ב-103FM, והתייחס למקרי הרצח הרבים שאירעו לאחרונה, זאת לאחר חיסולה הלילה של חנאן אבו ח'יט בחיפה. "אני חושב שאנחנו נמצאים בהידרדרות נוראית בכל מה שקשור לביטחון האישי בכלל, ובמגזר המיעוטים בפרט. אנחנו רואים דיבורים לחוד ומעשים לחוד", ביקר את הממשלה. 

המלחמה בין משפחות הפשע נמשכת: צעירה נורתה הלילה למוות בחיפה
"לא תוכנית עבודה": במחנה הממלכתי מגיבים לשיא המנדטים בסקר "מעריב"

כשנשאל על כך שגם בתקופת הממשלה הקודמת אירעו מקרי רצח רבים, השיב: "זה גידול פי שלושה. עוד אחרי שהובטח שזה יהיה הדגל המרכזי של הממשלה, הבטיחו לנו שיעשו פה סדר - אני חושב שזה כישלון מהדהד. התפיסה שאם אין ביטחון אישי במגזר הערבי והפשע יכול להשתולל שם זה לא ישפיע על המגזר היהודי זה אף פעם לא עובד, כשפשע משתולל זה פוגע בכולם". 

הוא תקף את השר לביטחון לאומי, זאת על רקע המשבר המסתמן ביחסים בינו לראש הממשלה: "הוא רואה שהוא לא מסוגל לספק את הסחורה. בטיקטוק והכרזות אי אפשר לפתור בעיות שדורשות עשייה יומיומית נחושה. לכן מייצרים משבר כדי לתפוס כותרת על הגב של שר אחר, במקרה הזה שר הביטחון - ככה אפשר להסית את תשומת הלב מהכישלון האישי".

צעקות לסמוטריץ': "אתה שר האוצר של כולם, דבר בצורה ממלכתית" (צילום: ערוץ כנסת)

"אני לא רואה פה הדרדרות עד הסוף, זה שבן גביר לחוץ מהנתונים בסקרים, זה שהוא מנסה להחזיר קצת אהדה ולהסית תשומת לב מהכישלון האישי באמצעות משברים מתוקשרים גם זה ברור, זו השיטה שלו לאורך כל הדרך. יבוא יום שהוא גם אולי יעזוב את הממשלה הזו כי הוא לא ירצה לשאת באחריות לכישלון הזה, אבל האם הוא ירוץ לבחירות? לא נראה לי. לכן לא הייתי ממהר פה להיערך לעוד בחירות", הוסיף. 

הוא טען כי מפלגתו לא תיכנס לממשלת נתניהו בשום מצב, וחזר על דבריו משישי האחרון בנוגע למספרים המבטיחים שמקבלת "המחנה הממלכתי" בסקרים האחרונים: "בסוף סקרים זו לא תוכנית עבודה. ברור שאני מעדיף 29 על 12, אבל אין כרגע בחירות. כשקבענו את המדיניות שלנו היו כאלה שאמרו לנו שנרד בסקרים, אנחנו הלכנו עם האמת שלנו והדרך שלנו, והסקרים מלמדים על זה שציבורים יותר גדולים מתחברים לדרך הזו".

על ההידברות בסוגית הרפורמה המשפטית, אמר: "אנחנו לא נאיביים, אנחנו מבינים שאין פה בטוחה שניתן להגיע להבנות. אם הממשלה תתעקש על שליטה פוליטית במערכת המשפט אנחנו לא נסכים לזה. אבל בסופו של דבר גם אם הסיפור הוא לא מאה אחוזים אני חושב שהאלטרנטיבה כל כך גרועה מבחינת המחיר למדינת ישראל, שאנחנו חייבים למצות כל סיכוי".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm.