חבר הכנסת אחמד טיבי שוחח הבוקר (שני) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM, וטען כי הרצח של דיאר עומרי בן ה-19 אירע על רקע לאומני. "הוא שונא ערבים מוכר, התנגד למעבר של תושבי סנדלה בכניסה של גן נר, ולא פעם אחת הוא מנע מתושבים והתלונן שתושבים ערביים עוברים דרך היישוב שלו. דף הפייסבוק שלו מלא בשנאה. לכן פרסמתי את תמונתו, שלא יעשו אותו גיבור מול מחבל", ציין.

המלחמה בין משפחות הפשע נמשכת: צעירה נורתה הלילה למוות בחיפה
הותר לפרסום שמו של החשוד ברצח בגן נר: דניס מוקין בן ה-32

עוד הוסיף כי "הוא שלף את דיאר מהרכב, שלף אותו. דיאר לא רצה לרדת מהרכב, שלף אותו מהרכב וירה באוויר. אחר כך התקוטטו שניהם ודיאר חזר לרכב והוא ירה בו ממרחק בגב ארבעה כדורים שפגעו בו".

כשנשאל על רצח הצעירה הלילה בחיפה, השיב: "זה חיסול, היה עוד מישהו מהמשפחה שחוסל. למה פתאום יש עליה מטאורית במספר הרציחות? חוץ מהכישלון של המשטרה, של שבתאי ובן גביר שלא עושים כלום, פרצה מלחמת עולם בין שתי כנופיות בצפון. רוצחים בבוקר ונוקמים בהם אחר הצהריים, לכן יש עלייה והסלמה במספר הרציחות בחברה הערבית".

הוא ביקר את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "אנחנו מאוד רוצים שהמדינה תתערב כי זה התפקיד שלה. טוב ששאלת על השקר והספין שמוביל יו"ר מבוכה יהודית. הוא הביא חוק, לא קשור בנשק, עזוב הוא שקרן, זה קשור בפריצה לבתים על ידי שוטרים ללא צו בית משפט. אחנו הצבענו נגד, אתה יודע מי עוד? איתמר בן גביר השקרן הצביע נגד. מי עוד? בנימין נתניהו ראש הממשלה, הוציא סרטון מיוחד נגד החוק הזה". 

מלשכתו של בן גביר נמסר בתגובה: "כהרגלו, חבר הכנסת טיבי שוב עושה מניפולציות על חשבון הציבור שהוא אמור לייצג אותו. הצעת החוק הקודמת דיברה על פריצה לבית גם בגין הפגנות והשר בן גביר אכן חשב אז שהיא לא דמוקרטית, אך הצעת החוק הזו לחיפוש נשקים היא מחוייבת המציאות והיה מצופה שטיבי ושאר נציגי המגזר הערבי יתמכו בה, במקום ללכת לתקשורת כדי לצעוק כמה המצב נורא, אך בפועל להפריע ובוודאי שלא להועיל לעבודת המשטרה".

תיעוד הקטטה הקטלנית סמוך לגן נר (צילום: דוברות המשטרה)

כאמור, חנאן אבו ח'יט, צעירה בת 24 ממשפחת בכרי, נורתה הלילה למוות בחיפה, בעת שישבה ברכבה ברחוב אחד העם בעיר. כוחות משטרה פתחו בסריקות אחר מבצעי הירי, זאת לצד איסוף ממצאים מהזירה. 

במשטרה לא פוסלים אפשרות שמדובר ברצח שמקורו בנקמה על חיסולו לפני כשבוע של מהדי חרירי, בנו של חוסאם חרירי אחד מראשי משפחת חרירי, בירי שבוצע לעברו בכביש 6 סמוך למחלף אייל. מדובר בסכסוך עקוב מדם שגבה קורבנות רבים ואם אכן החיסול האמור מתקשר לאותה יריבות בין שני הארגונים אזי מדובר בחציית קווים אדומים עם חיסולה של צעירה אם לילד.